آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ابراز نارضایتی جمهوری آذربایجان از انتخاب نماینده آمریکا در گروه مینسک

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، تعیین «فیلیپ ریکر» به عنوان نماینده ویژه آمریکا برای گروه مینسک را مغایر با واقعیت پسا مناقشه در منطقه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در سخنانی اظهار داشت: «تعیین فیلیپ ریکر به عنوان مشاور عالی در امور قفقاز با واقعیت پسا مناقشه در منطقه فاصله زیادی دارد.»
خانم «لیلا عبد الله اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتقاد از انتخاب نماینده ویژه آمریکا برای گروه مینسک گفت: اظهارات مطبوعاتی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با تعیین «فیلیپ ریکر» به عنوان مشاور عالی در امور قفقاز با واقعیت پسا مناقشه در منطقه فاصله زیادی دارد.
وی با اشاره به تلاش آمریکا برای احیا گروه مینسک افزود: تلاش برای “احیای” گروه مینسک که دیگر فعال نیست، ممکن است منجر به دور شدن آمریکا از روند عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان شود و مناقشه قره باغ حل شده است و قره باغ بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری آذربایجان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد: جامعه بین المللی باید درک کنند که ارتباط دادن مسئله قره باغ با گفتگو‌های عادی سازی روابط آذربایجان و ارمنستان به هیچ وجه در خدمت روند عادی سازی نیست و موضع جمهوری آذربایجان در ارتباط با گروه مینسک در بالاترین سطح بار‌ها بطور مشخص بیان شده است.
به گزارش “یئنی مساوات”؛ وزیر امور خارجه امریکا در پیامی توییتری از تعیین “فیلیپ ریکر” به عنوان نماینده جدید این کشور در گروه مینسک خبر داده است.
جمهوری آذربایجان بار‌ها اعلام کرده است گروه مینسک کارکرد خود را از دست داده است و دیگر نیازی به فعالیت آن نیست.
گروه مینسک متشکل از کشور‌های فرانسه، روسیه و ایالات متحده در سال ۱۹۹۲ میلادی برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ایجاد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا