آخرین اخبارآذربایجاناخبارترکیهعمومیقره باغ

ابراز قدردانی الهام علی اف از حمایت ترکیه در جنگ قره باغ

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با رئیس دادستان کل دیوان عالی تجدیدنظر ترکیه، از آنکارا به دلیل حمایت از باکو در جریان با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه دیدارهای مقام‌های آنکارا و باکو در ماه‌های اخیر بعد از آتش‌بس بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، یک هیات عالی رتبه قضایی ترکیه به جمهوری آذربایجان سفر و با الهام علی‌اُف رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

 هیات‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان روز دوشنبه (دیروز) در باکو یک تفاهم نامه به منظور تقویت همکاری دو کشور در زمینه حقوق بین‌الملل امضا کردند.

به گزارش «دیلی صاباح»، امضای این تفاهم نامه در سفر هیات عالی قضایی ترکیه به ریاست «بکیر شاهین» رئیس دادستان کل دیوان عالی تجدیدنظر ترکیه به باکو انجام شد.

رئیس دادستان کل دیوان عالی تجدیدنظر ترکیه در این سفر با الهام علی‌اُف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هم دیدار دوجانبه ترتیب داد.

 علی‌اُف در این دیدار طبق معمول دیدارهای چند ماه اخیر خود با مقام‌های اعزامی ترکیه به باکو، درباره روابط خوب دو کشور صحبت کرد.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار روز گذشته با آقای شاهین از ترکیه به دلیل حمایت از این کشور در جریان جنگ با ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی تشکر کرد.

رئیس دادستان کل دیوان عالی تجدینظر ترکیه  در این دیدار، به علی‌اُف و جمهوری آذربایجان پیروزی در جنگ قره‌باغ را تبریک گفت.

بنا بر گزارش رسانه‌های ترکیه، علی‌اُف و شاهین تاکید کردند که روابط باکو و آنکارا به یک سطح جدید شراکت استراتژیک رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا