آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

ابراز امیدواری پوتین به حل بحران قره باغ

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: حل و فصل بحران درازمدتی همانند قره باغ تلاش های بیشتری را می طلبد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رئیس جمهور روسیه نسبت به حل و فصل بحران در قره باغ ابراز امیدواری کرد.

«ولادیمیر پوتین» ابراز امیدواری کرد که دیدار سه جانبه وی با رئیس جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان، برداشتن گام هایی در مسیر حل مناقشه قره باغ میان باکو و ایروان را میسر کند.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد: ما از اراده سیاسی شما برای انجام این کار آگاه هستیم و از این امر حمایت می کنیم. ما باید ابعاد اصلی را ترسیم کنیم که به ما امکان می دهد در طول دیدار و در یک نشست سه جانبه رو به جلو حرکت کنیم.

پوتین در ادامه یادآور شد که حل و فصل یک مناقشه جدی و طولانی نظیر مسئله قره باغ، نیازمند تلاش زیادی است. رئیس جمهور روسیه در عین حال تاکید کرد که این تلاش ها تا به امروز کافی نبوده است.

رئیس جمهور روسیه افزود: در واقع ما این بحث را هنگامی که سه نفر ما در آستانه ملاقات کردیم، کلید زدیم. پوتین در عین حال خاطرنشان کرد که سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به ابتکار ارمنستان نشست اضطراری برگزار کرده است.

پوتین در پایان اظهارات خود ارمنستان را شریک و متحد استراتژیک روسیه از دوران باستان نامید و افزود: این یک وضعیت ویژه برای روسیه به حساب می آید. من انتظار دارم که بتوانیم در مسیر حل آن گام های رو به جلو برداریم.

منبع: راهبرد معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا