آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ابراز ارادت شیعیان جمهوری آذربایجان به امام هشتم در مرقد بی بی حکیمه

همزمان با سالروز میلاد امام هشتم شیعیان، مردم جمهوری آذربایجان با حضور در مرقد بی بی حکیمه (ع) مراتب عشق و ارادت خود را به این بانوی گرامی و برادر برگوار ایشان ابراز داشتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در فرخنده سالروز میلاد امام رضا (ع)، مردم جمهوری آذربایجان با حضور در مرقد بی بی حکیمه علیها سلام، به این بانوی گرامی ابراز ارادت کردند.

عاشقان اهل بیت در جمهوری آذربایجان با رعایت دستور العمل‌ ها و حضور محدود در این امامزاده و زیارت حرم «بی بی حکیمه» مراتب عشق و ارادت خود را ابراز کردند. در ورودی باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان گلدسته ها، نگینی از اولاد امام موسی کاظم (ع) را در برگرفته و شیعیان دل در شفاعتش دارند.

گفتنی است، پس از تسلط اتحاد جماهیر شوروی، زیارتگاه این بانو ی بزرگوار به دستور استالین تخریب و حتی جاده‌ ای نیز روی این مزار احداث شده بود. اما علی رغم تحمل زحمت زیاد، مردم عاشق اهل بیت از آن جاده عبور نمی‌ کنند.

با استقلال جمهوری آذربایجان به دستور «حیدر علی اف» رییس جمهور وقت جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۸ میلادی این زیارتگاه مرمت و احیا وپذیرای زائران فراوان از گوشه و کنار جهان شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا