آذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومیویژه

آیت الله عاملی: ۱۹ ژانویه روز افتخار تمام آذری ها ی دنیا است

آیت الله سید حسن عاملی، خطیب نماز جمعه اردبیل گفت: ۱۹ ژانویه روز «آذری های مسلمان جهان» روز افتخار تمام آذری ها ی دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز،  آیت‌الله سیدحسن عاملی در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه عبادی سیاسی اردبیل با اشاره به موضوع ۱۹ ژانویه روز «آذری های مسلمان جهان» گفت: سرازیر شدن سیل آذری ها در دی ماه سال ۱۳۶۸ به طرف ایران و عبور از سیم خاردار ها و ارس و وارد شدن به خاک ایران در واقع ورود به «وطن تاریخی» و «بابا توپراقی» و «وطن مادری» بود. چنین روزی افتخار تمام آذری های دنیاست چون آنها ثابت کردند ۷۰ سال فشار، تبلیغات، بمباران فکری، شست و شوی مغزی و شکنجه های وحشتناک تاثیری در هویت دینی و اسلامی و در تعلق آذری ها به ایران اسلامی نداشته است. آنها در آن زمان بدون روادید وارد ایران شدند با اینکه از جهت قانونی چنین چیزی در روابط بین الملل ممکن نیست چون همه آنها اصالت ایرانی دارند و به وطن خود وارد می شدند..

وی همچنین به مناسبت ۲۰ ژانویه که در آن آذری های زیادی به دست شوروی کمونیستی در مسیر استقلال کشور خود شهید شدند، به ملت آذربایجان تسلیت گفته و به شهدای ۲۰ ژانویه درود فرستاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا