آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومی

آیت الله عاملی: چرا به جای اسرائیل به ایران پرداخته می شود؟

امام جمعه اردبیل: کمیسیونی که زن ها را درجه بندی کرده حق صدور رای درباره ایران و زن ایرانی که ۴۳ سال شاخ آمریکا را شکستند ندارد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله عاملی امام جمعه محترم اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به تحریم‌های اخیر اروپایی‌ها علیه شخصیت های ایرانی اظهار داشت: اروپایی ها و آمریکا برای ایجاد جنگ روانی و یاس و ناامیدی در ایران قرار گذاشته اند که هر هفته یک کشور اروپایی نسبت به بعضی از افراد ایرانی اعلان تحریم کنند! ما می گوییم به خودتان زحمت ندهید، با این تناوب ملت ایران برای شما نه وام می‌دهد و نه باج!

امام جمعه اردبیل با ارائه تحلیلی از سبک مدیریتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها گفت: آمریکا و هم‌پیمانان این کشور که خود را جامعه جهانی می‌نامند و داعیه مدیریت بر دنیا را دارند، نظم نوین برای دنیا تعیین کرده‌ اند و هر کشوری که با آن نظم همکاری نکند آن کشور را کشور عاصی، کشور سرکش و محور شرارت معرفی کرده و آن را در دنیا منفورترین می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل پمپاژ دروغ تسویل، دجل و قلب ماهیت را از مولفه های مدیریت اختاپوسی آنها بر دنیا ارزیابی کرد و گفت: شاخص بزرگ امپراطوری رسانه ای آنها «دروغ» است آنها آژانس هایی را درست کرده اند که کار آنها تولید انبوه اخبار جعلی است این آژانس‌ها در حجم گسترده‌ای سفارش می گیرند و ملت‌های دنیا را بمباران خبری می کنند.

وی اضافه کرد: این دولت ها به راحتی کانال های مخالف را از ماهواره ها حذف می‌کنند تا ملت ها کاملاً کانالیزه شوند و افکار عمومی دنیا به دست آنها مهندسی شود به راحتی آمارسازی، اهریمن سازی، کشته سازی و سیاه‌نمایی های وحشتناک می‌کنند. آنها برای باطل که صورت خیلی کریهی دارد لباس حقیقت می پوشانند و حقیقت را در زیر آوار سنگین دروغ دفن می کنند. فضا را آن چنان مسموم و واقعیت ها را چنان زیر و رو می کنند که یک ملت به راحتی علیه حساس ترین مصالح کلان و منافع ملی خود موضع می گیرد.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: آنها ده‌ها سرباز، افسر و ژنرال از داخل و خارج کشور در اختیار دارند خداوند در قرآن فرموده این حرکت شیطانی از اول بوده و امر جدیدی نیست ما هرگاه پیامبر فرستادیم فوراً شیاطین جن و انس در کنار آن پیامبر شروع به تبلیغات با شعار های جذاب و فریبنده می کردند وَو اگر پروردگارت می‌خواست، چنین نمی‌کردند بنابر این، آنها و تهمتهایشان را به حال خود واگذار!

خطیب جمعه اردبیل در ادامه به تبیین مدیریت دوگانه اروپایی ها و آمریکایی ها پرداخت و گفت: مشکل دوم مدیریت امروز دنیا حاکمیت دوگانه اداره می شود. در روزهای اخیر مردم انگلستان در اعتراض به اوضاع معیشتی که بعد از جنگ اوکراین و قطعی گاز روسیه درست شده اعتراض کردند. نخست وزیر انگلستان گفت اصلا پذیرفتنی نیست که زندگی مردم با تظاهرات اقلیتی خودخواه منحل شود. به پلیس گفته‌ ام در برخورد و سرکوب معترضان از پشتیبانی کامل من برخوردار است. او بی مهابا اعلام کرد که اگر اعتصاب کنندگان در مراکز دولتی و خدماتی دست از اعتصاب نکشند از ارتش استفاده خواهد کرد! او در عین حال علیه ایران بیانیه می دهد و تحریم جدید وضع می‌کند و از اهل اغتشاش دفاع می کند.

آیت الله عاملی اضافه کرد: دو هفته پیش یک اسرائیلی در حمله فلسطینی‌ها کشته و عده ای زخمی شدند وزیر خارجه بریتانیا با عصبانیت گفت چرا اغتشاشات در فلسطین به پایان نمی رسد هر چه سریعتر باید به این اغتشاشات نقطه پایان گذاشته شود و نباید هیچ اسرائیلی کشته شود اما از آن طرف کشورهای اروپایی و آمریکا نهایت تلاش را می‌کنند تا ناآرامی‌ها در ایران ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: یکی از ناجوانمردانه ترین روش های آمریکا وارد کردن سلاح های گرم مخصوصاً هفت تیر به داخل ایران است. البته آمریکا حق دارد این گونه با ایران معامله بکند او با از دست دادن ایران استراتژیک‌ترین نقطه دنیا را از دست داده است بوش پسر به پارلمان ژاپن رفت و با مشت محکم به میز زد و گفت دست ایران اسیر شده ایم! و حالا قصد آزاد شدن از اسارت ایران را دارند و لذا طبیعی است که خود را به هر در و دیوار بزند.

وی با اشاره به ورود اخیر سلاح های آمریکایی به داخل کشور تصریح کرد: آنها به ورود سلاح خیلی امید بسته اند. جان بولتون که همیشه از حرف‌هایش بوی خون می آید اخیراً با خوشحالی گفت که ما سلاح های زیادی را داخل ایران کرده ایم. بله دنیا با معیار دوگانه داره می شود یک مثال دیگر آن این است که در هفته های اخیر پارلمان اسکاتلند تصویب کرد که با رفراندوم از انگلیس جدا شود. فوراً نخست وزیر انگلیس با عصبانیت گفت پارلمان اسکاتلند چنین حقی ندارد و به هیچ وجه نباید از رفراندوم صحبت کنند، اما کانال های آنها هر روز و هر شب برای ایران برنامه تجزیه و رفراندوم پخش می کنند.

آیت الله عاملی خطاب به جوانان اظهار داشت: من به جوانانی که دل در گرو ایران مقتدر، عزیز، پر هیبت و با تمامیت ارضی دارند می گویم شبکه سعودی در ۵۰ روز گذشته ۲۵ چهره تجزیه طلب را آورده ۱۲۰ بار برای این شبکه برنامه اجرا کرده اند آیا این برای یافتن راه کافی نیست؟ او که می گوید کشور شما را تجزیه می‌کنیم آیا رواست که ما با آرامش خاطر پای صحبت این کانال کینه‌توز بنشینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این هفته مجلس آمریکا تصویب کرد که کارمندان ادارات در آمریکا حق نصب تیک تاک چینی را که دو سوم جوانان آمریکایی از آن استفاده می کنند، را ندارند. این جدیدترین اقدام از طرف قانون گذاران آمریکا علیه شرکت‌های چینی برای حفظ امنیت آمریکا و حفاظت آمریکا از تجسس چینی با تیک تاک است.

وی با طرح یک پرسش افزود: چگونه برای شما ممنوعیت بعضی شرکت‌های اینترنتی مجاز می‌شود و دلیل می‌آورید که امنیت کشور برای ما مهم است، اما اگر ایران چنین اقدامی را انجام دهد فریاد شما گوش فلک را کر می کند که ایها الناس بیایید در ایران آزادی بیان از بین رفته است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تصریح کرد: این هفته اسرائیل به مغز یک دختر ۱۶ ساله در خیابان گلوله خالی کرد و خود دولت نامشروع اسرائیل اقرار به جنایت کرد این روزها که دولت‌های اروپایی متناوبا علیه ایران بیانیه می دهند و تحریم وضع می‌کنند چرا در حق آن دخترک مظلوم حرف نمی‌زنند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآورشد: آمریکا که با تهدید از کشورهای خاص رای گرفت که ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل خارج شود، چرا در حق این دخترک فلسطینی و در حق شیرین ابوعاقله خبرنگار آمریکایی فلسطینی الاصل حرف نمی‌زند و اسرائیل را از کمیسیون مزبور بیرون نمی کند؟ آنها مفتضح شدند اما تبلیغ می کنند که کار بزرگی کردند در حالی که تمام مسلمانان جهان با دیدن جنایت اسرائیل در حق زنان فلسطینی از آمریکا و سازمان ملل سوال می کنند که چرا صدای زن فلسطینی شنیده نمی‌شود؟ و چرا به جای اسرائیل به ایران پرداخت می شود؟

وی در تبیین چرایی این رفتار آمریکایی‌ها اظهار کرد: علت این رفتار این است که چون انسان‌ها درجه بندی شده اند. کمیسیونی که زن ها را درجه بندی کرده حق صدور رای درباره ایران و زن ایرانی که ۴۳ سال شاخ آمریکا را شکستند ندارد.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته به خاطر زنان ایرانی گریه کرده است. من از این سفیر می پرسم اگر ایران اسرائیل را به رسمیت می‌شناخت و یا عادی سازی می کرد آیا واقعا باز گریه می کردی؟ وقتی گردن زن مدافع حقوق بشر در عربستان در خیابان با شمشیر جدا شد چرا آنجا گریه نکردی؟ وقتی زن محجبه در دادگاه آمریکا مورد حمله قرار گرفت و کشته شد چرا آنجا گریه نکردی؟ چرا وقتی آمریکا چندین بار عروسی های افغانستان را بمباران کرد و یا وقتی در جشن ختم قرآن توسط دخترکان افغانی بمب آمریکا سرشان ریخت و همه آنها که کل قرآن را حفظ کرده بودند کشته شدند گریه نکردی؟ ما هنوز چشمان خون بار مادر افغانی که دو فرزند دختر نوجوان حافظ قرآن را در آن حادثه از دست داده بود فراموش نکرده ایم.

خطیب نماز جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه زنان و دختران ایرانی بهتر از مردان ماهیت شما را می شناسند و برای مصوبات شما حسابی باز نمی کنند، گفت: وزیر خارجه آلمان این هفته گفت حقوق بشر تقسیم ناپذیر است. جمله بسیار خوبی است چون بشر تقسیم ناپذیر است. از این وزیر می‌خواهیم با شجاعت و شهامت بگوید دختر ۱۶ ساله فلسطینی که این هفته مغزش با گلوله اسرائیل متلاشی شد بشر است.

وی اضافه کرد: حقوق مترتب بر بشر بودن قابل تقسیم نیست کار خداوند تماماً حساب شده است. محکومیت ایران در کمیسیون مقام زن مصادف شد با شهید شدن دختر ۱۶ ساله از فلسطین به دست اسرائیلی ها به نام جنی زکارنه تمام مسلمان ها سکوت اروپا و آمریکا را در برابر این جنایت دیدند و از آن طرف اخراج ایران از کمیسیون مقام زن را هم دیدند.

آیت الله عاملی ادامه داد: تقارن این دو حادثه انگار انقلابی در کشورهای اسلامی مخصوصاً کشورهای عربی درست کرد و اعتراض عظیمی بلند شد که اگر شما به ذات زن احترام دارید و کمیسیون را برای دفاع از مقام زن درست کردید آیا جنی مجد زکارنه از جنس زن یا از جنس بشریت نبود تا حقوق بشر شامل او شود؟ آنها می‌خواستند با اخراج ایران از کمیسیون ایران را خراب کنند اما خودشان در عرصه بین‌المللی مضحکه شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا