آذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومیقره باغ

آیت الله عاملی: اعضای گروه مینسک هیچ زمان به یک کشور مسلمان کمک نمی کنند

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اقدام اخیر گروه مینسک گفت: آنها هیچ زمان به یک کشور مسلمان کمک نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در بخش از خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: بعد از ۲۴ سال بالاخره گروه مینسک و مذاکره این گروه نتیجه داد. آنها سه خبرنگار آذری از باکو به قره باغ و سه خبرنگار ارمنی از قره باغ را به باکو آوردند! دولت آذربایجان هم پذیرفت. این عمل در عرف دیپلماسی معنای خاصی دارد آنها با این قصه درصدد دادن حق به حق دار نیستند بلکه می خواهند بگویند باید آشتی بکنید و جمهوری آذربایجان باید غصب و اشغال خاک خود را فراموش کند! آنها هیچوقت به یک کشور مسلمان کمک نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: یک تشکر بسیار ویژه از طرف خودم و از طرف ملت ایران نسبت به ملت آذربایجان دارم. هر وقت در ایران حادثه ناگوار و نگران کننده رخ می دهد، اهالی آذربایجان در حد وسیع در فضای مجازی، حضوری، مکتوب و تلفنی با ملت ما همدردی می کنند، قربانی نذر می کنند، دعا می کنند و اظهار نگرانی می کنند.

وی ادامه داد: در حادثه اخیر از شدت اظهار همدردی و نگرانی آنها من متحیر شدم. با ما تماس گرفتند یا پیام فرستادند که ما شدیدا ناراحت و نگران هستیم حتی خطاب به ملت ایران فیلم و کلیپ تولید کرده و به ایران فرستادند و اعلام آمادگی و فداکاری کردند. در دنیا چنین همدردی نظیر ندارد. من از تمام آذری‌های جهان مخصوصا اهالی مکرم آذربایجان صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی اظهارکرد: این اظهار همدردی طبیعی است چون ما با آنها یک ملت و دو دولت را تشکیل می دهیم. ایران وطن تاریخی و «بابا اوجاقی» آنهاست. قلب آنها همیشه در اینجاست و در اینجا خواهد ماند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا