آخرین اخباراخباراردبیلایرانعمومی

آیت الله عاملی:‌ دولت‌ های شرور دنیا در آغاز به کار دولت جدید سناریوی جدیدی به راه‌ انداخته‌ اند

امام جمعه اردبیل در خطبه های نمازجمعه عنوان کرد: «در آستانه شروع به کار دولت جدید ایران، دولت‌ های شرور دنیا توطئه‌ ای درست کردند تا در اول کار دولت جدید، فکر بلند پروازی و استقلال را از او بگیرند.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌ الله سید حسن عاملی در خطبه‌ های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: «در آستانه شروع به کار دولت جدید ایران، دولت‌ های شرور دنیا توطئه‌ ای درست کردند تا در اول کار دولت جدید، این دولت را بچلونند تا فکر بلند پروازی و استقلال را از او بگیرند. در این سناریو، خودشان یک کشتی انگلیسی را در خلیج‌ فارس زدند و دو نفر از سرنشینان آن کشته شدند.»

وی افزود: «این جنایت قطعا کار خود آنهاست و ایران سیاست خود را از قرآن، سنّت نبوی و اهل‌ بیت گرفته است. رسول خدا فرمود: الاسلام قید الفتک یعنی اسلام ترور را منع کرده است و باز فرمود: «لا تغدروا فالغدر والغیله من علامات الفتنه و الشر لا السنه و الخیر» یعنی در کارهای خود حیله گری نکنید حیله و کسی را از روی غفلت کشتن (ترور) از علامات فتنه و شر است نه از علامات سنت و خیر.»

امام جمعه اردبیل ادامه داد: «حالا چند روزی است آنها به طور مدام علیه ایران رجز می‌ خوانند تا با یک حرکت ایذایی، این دولت را مشغول و از برنامه‌ های خوبی که تدارک دیده، منصرف نمایند.»

عاملی عنوان کرد: «آنها از چند جهت به‌ شدت زخمی هستند: اول؛ از این که در انتخابات نتوانستند آشوب درست کنند و انتخابات به‌ خوبی برگزار شد. دوم؛ این که از تحریم به هدف مطلوب خود نرسیدند. سوم؛ که بسیار مهم است این که در وین نتوانستند ایران را مجبور به پذیرش برجام بدون تضمین بکنند. آنها در وین می‌ گویند بخشی از تحریم‌ ها را بر می‌ داریم و در مقابل آن ایران باید تمام سانتریفیوژ ها را امحا بکند اما تعهد عدم نقض نمی‌ دهیم. کدام انسان عاقل خانه‌ ای را می‌ خرد که فروشنده در هر لحظه اختیار فسخ داشته باشد؟!»

وی اظهار داشت: «وزیر خارجه انگلیس دیروز با یادآوری موضوع کشتی، ایران را تهدید کرد که اگر ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکند، کذا و کذا می‌ شود. از عجائب روزگار این است که اروپا حتی به یک تعهد خود در برجام عمل نمی‌ کند اما به طور مدام به ایران دستور می‌ دهد که به تعهد خود عمل کن و به برجام برگرد. معلوم نیست که از کجا کشف کردند که ایران یک دیوانه تمام‌ عیار است که یک‌ طرفه به یک تعهد بسیار حسّاس و سرنوشت‌ ساز عمل نماید.»

امام جمعه اردبیل افزود: «این نهایت تفرعن، قلدری، تحکّم و زورگویی است و نه‌ تنها با عقل، بلکه با ماهیت انقلاب اسلامی و روحیه حماسی و عاشورایی ملت ما سازگار نیست. این توطئه جدید آنها ارزیابی دولت ایران و منقاد ساختن آن و باج‌ گیری رسمی است و دولت جدید ایران در برابر این توطئه جدید فقط یک راه دارد و آن اینکه گربه را دم حجله بکشد تا حساب دست آنها بیاید. به آنها می‌ گوییم این را امتحان نکنید چون «مَن جَرَّبَ المُجَرَّب، فَعَقلُهُ مُخَرَّب».»

سید حسن عاملی در ادامه سخنان خود گفت: «در خصوص مذاکرات وین از دولت محترم می‌ خواهیم ذره‌ ای از اخذ تضمین کوتاه نیاید. دولت آقای روحانی در مذاکرات اخیر وین تا آخر روی تضمین ایستاد. چون بزرگ‌ ترین اشتباه شان در برجام عدم اخذ تضمین بود لذا ترامپ به‌ راحتی و بدون هزینه از برجام خارج شد.»

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا