آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانخطبه هاعمومیقره باغقره باغویژه

آیت‌الله عاملی: سخنان شیخ الله شکور پاشازاده در خصوص تاثیر فتوای رهبر انقلاب در آزادی قره باغ قابل تحسین است

امام جمعه اردبیل: سخنان شیخ الله شکور پاشازاده در خصوص تاثیر فتوای رهبر انقلاب در آزادی قره باغ قابل تحسین و تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت‌الله سید‌حسن عاملی در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: اخیرا جناب آقای الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز در یک اقدام بسیار شایسته در خصوص تأثیر فتوای رهبر معظم انقلاب در آزادی قره باغ سنگ تمام گذاشت و فرمودند «فتوای حضرت آیت الله خامنه ای نوید بخش پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ و بازپس گیری اراضی اشغالی شد و جمهوری آذربایجان را به پیروزی رساند.»
ما از جناب شیخ قلبا تشکر می کنیم. من تشکر خودم و اهالی استان را به ایشان ابلاغ می کنم و هزاران بار ایشان را تحسین می کنم. ایشان بعد از این فتوی، مورد هجمه شدید عده ای در جمهوری آذربایجان و ترکیه قرار گرفت. کسانی که اعتراض کردند، از ماهیت مرجع، فتوای مجتهد و رهبر و هویت شیعه بی خبر هستند. با فتوای مجتهد جامع الشرائط، مخصوصا با فتوای رهبری تکلیف بسیار سنگینی بر عهده مقلّدین می آید و از طرفی مقلّد از جهت رسیدن به مقام شهادت اطمینان خاطر پیدا می کند. با همین دو خصوصیت می گوییم هیچ عنصری، قدرت فتوای مجتهد را ندارد.
ایشان افزودند: با همین فتوی بود که ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر ده ها کشور از جمله آمریکا، شوروی سابق و مرتجعین عرب ایستادیم و آنها نتوانستند وجبی از خاک کشور ما را تصرّف کنند. قصه ناصرالدین شاه در اروپا در رژه ارتش فرانسه مشهور است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: ما فرمایش شیخ را مطلبی بسیار حساب شده می دانیم و می گوییم قطعا ده ها تانک، هواپیما و پهپاد جای فتوای رهبری را نمی دهد. اگر کسی استبعاد دارد، در ماهیت شیعه، تقلید و جایگاه امامت و اعتقادات ملت آذربایجان تأمل کند و بدون آگاهی حرف نزند.
آیت الله عاملی گفت: وقتی از فرمانده نیروهای آمریکایی در خلیج فارس در ایام دفاع مقدس سؤال کردند که شما ابرقدرت هستید و ایران یک کشور جهان سومی است چرا با یک حمله کار را تمام نمی کنید، گفت: هنوز توازن قدرت حاصل نیست. خبرنگار با تعجب پرسید مگر ممکن است یک کشور جهان سومی قوی تر از شما باشد؟  فرمانده آمریکایی گفت: ایران سلاحی دارد که ما از آن محروم هستیم و آن فرهنگ شهادت است. سربازان ما به فکر حفظ جان خود به هر قیمت هستند و سربازان آنها به فکر رسیدن به خلعت شهادت. تا این توازن حل نشود، آمریکا در مدیریت منطقه، فلج خواهد شد.
ایشان افزودند: این فرمایش جناب شیخ کاملا به موقع نیز بود. از اولین روز جنگ قره باغ عده ای که در صدد تخریب روابط دو کشور هستند، همه جا را پر کردند که ایران به ارمنستان سلاح می فرستد این روزها دروغ و افتراء علیه ایران در مطبوعات جمهوری آذربایجان و شبکه های اجتماعی به اوج رسیده بود. در حالی که جناب رئیس جمهور آذربایجان با صراحت گفتند که هیچ سلاحی از ایران به ارمنستان نرفته است. آیا شما «ملتچی» های افراطی بیشتر می دانید یا رئیس جمهور یک کشور؟
وی افزود: ما دقیقا اطلاع داریم که اینها در جمهوری آذربایجان و ترکیه از کدام طیف هستند و از کجا مأموریت می گیرند. خداوند را هزاران بار شکر می گوییم که فرمایش شیخ در کنار فرمایش رئیس جمهور آذربایجان همه چیز را تمام کرد. ما از ملت بزرگ آذربایجان می خواهیم در برابر نص صریح ریاست جمهوری و شیخ الاسلام پاشازاده به حرف دیگران که بدخواه رابطه دو ملت و دو کشور هستند گوش ندهند.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: به مخالفین هم می گوییم سابقه ایران در جنگ اول قره باغ و حضور همه جانبه ایران در جنگ دوم قره باغ مثل آفتاب، افتراءات شما را به محاق می برد و قطعا زحمت بی جا می کشید و فقط خودتان را به زحمت می اندازید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا