دسته‌بندی نشدهویژه

آیت‌الله خامنه‌ای تنها حامی جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ بود

مرکز فرهنگی قفقاز/به نقل از سایت خبری تریبون،با توجه به محبوبیت آیت اله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و مناطق آذری زبان، دشمن تلاش می‌کند که به بهانه‌های مختلف، هر گونه بی‌نظمی در مناطق آذری زبان را به جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری نسبت دهد اما با توجه به محبوبیت ایشان نزد آذری زبانان، تاکنون توطئه‌های آن‌ها خنثی شده است.

بسیاری از سایت‌های دولتی و اپوزسیون آذربایجان در تحلیل ادعای کذب و مضحک روزنامه تلگراف چاپ لندن در مورد دستور رهبر معظم انقلاب نسبت به انجام عملیات‌هایی در کشورهای غربی و آذربایجان، ضمن انتقاد از مطالب کذب درج شده در این روزنامه، نوشتند: در دوران جنگ قره باغ این آیت الله سید علی خامنه‌ای بود که با اقدامات خود کمک‌های فراوان به ارتش جمهوری آذربایجان نمود.

روزنامه تلگراف در شماره اول شهریور خود نوشته است : «آیت الله خامنه‌ای رهبر دینی ایران به برخی نهادهای ایرانی دستور داده بود تا در ایام برگزاری یوروویژن در باکو، عملیات انجام دهند و هدف این اقدامات ایجاد واهمه در کشورهای غربی بوده است». تحلیلگر سایت مساوات در مقاله ای ضمن برشمردن اتهامات روزنامه تلگراف علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: این اتهامات واهی سخن جدیدی نیست! تنها دو نکته در این خبر حائز اهمیت است؛ اول اینکه این روزنامه تنها به اطلاعاتی از آژانسهای خبری غربی اشاره کرده است و از کشور‌هایی که ایران را متهم به اقدامات تروریستی در آن‌ها نموده منبعی معرفی نکرده است. دوم اینکه دستور انجام عملیات از طرف عالیترین مقام دینی یک کشور، آنهم آیت الله سید علی خامنه‌ای که بخوبی شناخته شده است، غیر ممکن است. آیت الله خامنه‌ای اصالتا آذربایجانی و اهل خامنه از روستاهای نزدیک تبریز است.

این تحلیلگر در ادامه می‌نویسد: حتی یک تحلیل سطحی و ساده هم نشان می‌دهد که هدف منابع نا‌شناس غربی در این مقاله شخص آیت الله خامنه‌ای است. علی رغم تبلیغات سوء، آیت الله خامنه‌ای هنوز هم یک شخصیت بسیار پرنفوذ در میان آذری هاست. در میان آذری‌ها افراد فهمیده‌ای هستند که می‌دانند اگر آیت الله خامنه‌ای نباشد روابط ایران و آذربایجان به سردی خواهد گرایید.

وی در ادامه با اشاره به جنگ قره باغ اضافه می‌کند: علاوه بر این‌ها باید یک واقعیت تاریخی را نیز در نظر گرفت و آن اینکه در دوران جنگ قره باغ این آیت الله سید علی خامنه‌ای بود که با اقدامات خود کمکهای فراوان نظامی به ارتش جمهوری آذربایجان نمود.

به همین دلایل اتهام «دستور اقدامات تروریستی» در آذربایجان از طرف یک روحانی عالیقدر ایرانی که خود نیز آذریست یک اتهام نامعقول به نظر می‌رسد./

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا