آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

آمار مسافرت به جمهوری آذربایجان و ارمنستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از تردد بیش از 200 هزار نفر از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: در مدت ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۵۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از ۵۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده که این آمار در نوردوز ۷ درصد و در جلفا ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۱۵ هزار و ۸۱ تن بوده است.

علیزاده گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۵۴۰ هزار و ۱۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۳۷۰ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت مجموع مسافر تردد کننده از این دو پایانه مرزی ۲۰۰ هزار و ۸۴۲ نفر بوده است که ۱۰۸ هزار و ۲۹۴ نفر از نوردوز و ۹۲ هزار و ۵۴۸ نفر از جلفا تردد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی از این دو پایانه مرزی تردد داشته است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا