آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

آغاز کلاس‌های آموزش زبان فارسی در استانبول

اولین دوره زمستانی کلاس‌های آموزش زبان فارسی از سوی وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول آغاز شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به علاقه و استقبال دوستداران زبان فارسی در ترکیه، اولین دوره زمستانی کلاس‌های آموزش زبان فارسی از سوی وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول و نمایندگی  بنیاد سعدی در مرکز آموزش زبان فارسی آغاز شد.

کوروش مقتدری، سرپرست وابستگی فرهنگی کشورمان در سخنانی در این مراسم، گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه دارای اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و زبانی هستند. فارسی‌آموزان با یادگیری زبان فارسی می‌توانند اشعار زبان فارسی را بدون ترجمه و واسطه بخوانند و با گنجینه عظیم زبان و ادب فارسی بیشتر آشنا شوند.

اولین دوره زمستانی کلاس‌های آموزش زبان فارسی به مدت هشت هفته در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته با حضور ۸۰ فراگیر، منطبق با اصول و روش تدریس مصوب بنیاد سعدی و با بهره‌گیری از کتاب‌های این بنیاد برگزار می‌شود.

در این دوره‌ها برای نوآموزان، زبان فارسی با محوریت «کتاب گام اول» الفبای فارسی و کلمات ساده به فارسی‌آموزان آموزش داده خواهد شده. علاوه بر این، کتاب‌های تالیفی بنیاد سعدی همچون «لذت خواندن»، «مینا ۱» نیز، برای دیگر سطوح تدریس می‌شوند.

در این دوره‌ها سعی شده است تا با بهره‌گیری از امکانات سمعی و بصری جهت پخش اشعار فارسی و فیلم‌های ایرانی بستر مناسب جهت  آشنایی  هر چه بیشتر فارسی‌آموزان با با فرهنگ، زبان و تاریخ ایران اسلامی نیز فراهم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا