آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

آغاز مهاجرت ارامنه قره باغ در پی تضعیف مواضع جدایی طلبانه دولت ارمنستان

روزنامه ینی مساوات باکو: «سیاست ها و اعلام دیدگاه نخست وزیر ارمنستان درباره قره باغ در ماه دسامبر ۲۰۲۱، ارامنه این منطقه را به مهاجرت به روسیه و اروپا و آمریکا سوق داده است و قره باغ به سرعت از ارامنه خالی می شود.»

به گزارش پلایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات نوشت: «ارامنه منطقه کاملا متقاعد شده اند که همه چیز رو به پایان است. ارمنی های قره باغ معتقدند که ارمنستان با جمهوری آذربایجان و ترکیه به توافق رسیده است. بنابراین ایروان به سناریوی آذربایجان و ترکیه عمل خواهد کرد. در آن سناریو، انتظار نمی رود ارامنه در هیچ وضعیت حقوقی در قره باغ زندگی کنند. ظاهرا ارامنه ساکن در خانکندی و اطراف آن که نیروهای حافظ صلح روسی به طور موقت در آن مستقر هستند، مهاجرت خود را آغاز کرده اند. بیشتر آنها برای مهاجرت به روسیه و اروپا آماده می شوند. زیرا آنها قبلا درک کرده اند که ایروان به سرعت در حال از دست دادن توانایی خود برای حمایت از جدایی طلبی ارمنی در منطقه است.
این بدان معناست که ارامنه ساکن منطقه نیز باید برای تصمیم گیری متناسب با سرعت از دست دادن فرصت های ایروان عجله کنند. یعنی باید تابعیت جمهوری آذربایجان را بپذیرند. در غیر این صورت طبق قانون اساسی آذربایجان باید از کشور خارج شوند و به دنبال «سرزمین تجزیه طلبی» جدید باشند زیرا حق زندگی در منطقه را نخواهند داشت.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا