آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

آغاز به کار رسمی سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌‎آویو در حضور بایرام اف

جیحون بایرام اُف در نشست مشترک خبری با الی کوهن گفت: نشست کمیسیون اقتصادی اسرائیل و جمهوری آذربایجان در باکو برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جیحون بایرام‌ اُف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در نشست مشترک خبری با الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، همکاری باکو ـ تل آویو را بر اساس درک متقابل، احترام و منافع مشترک عنوان کرد و گفت: جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۱ یک دفتر گردشگری و تجارت در سرزمین‌های اشغالی افتتاح کرد و پس از آن تصمیم گرفت که سفارت رسمی خود را دایر کند.
وی، افتتاح سفارت را یک شاخص پویا از همکاری دو طرف عنوان کرد و ادامه داد: آذربایجان و اسرائیل سال‌هاست که در زمینه امور دفاعی و امنیتی همکاری نزدیکی دارند.
بایرام اف از تدارک برای برگزاری نشست کمیسیون روابط اقتصادی اسرائیل و آذربایجان در باکو در ۲۰ روز آینده خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۴۰ شرکت اسرائیلی در آذربایجان فعالیت می‌ کنند.
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان افزود: نشست کمیسیون روابط اقتصادی اسرائیل و آذربایجان ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) در باکو برگزار می شود. من مطمئن هستم که این دیدار به همکاری موثر ما کمک خواهد کرد.
بایرام‌اُف، گشایش پروازهای مستقیم بین باکو ـ تل آویو، همکاری در زمینه کشاورزی و مدیریت آب و توسعه مناسبات در زمینه علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری را از جمله موارد تعمیق روابط بین دو طرف ذکر کرد.
وی با اشاره به تامین حدود ۳۰ درصد نفت رژیم صهیونیستی از سوی دولت جمهوری آذربایجان بیان کرد: آذربایجان منابع غنی انرژی سبز را داراست و فناوری پیشرفته اسرائیل فرصت‌های زیادی برای کار روی این ظرفیت دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا