آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

آسیمیلاسیون ارامنه در جمهوری آذربایجان یا امتزاج با طبقه حاکم بر جمهوری آذربایجان

روزنامه "ینی مساوات" باکو نوشت: به علت اینکه اکثر ارامنه باقی مانده در جمهوری آذربایجان، نام خانوادگی خود را تغییر داده اند، ارائه آمار دقیق ارامنه ساکن در جمهوری آذربایجان امکان پذیر نیست!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات با رد سخنان اخیر نارینه دلباریان، معاون حزب دموکرات ارمنستان مبنی بر اینکه یک میلیون نفر ارمنی در باکو زندگی می کردند که در نتیجه مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، مجبور به مهاجرت از باکو شدند، نوشت: «دروغ های مربوط به سکونت 120 هزار نفر ارمنی در قره باغ، این بار به این شکل تداوم یافته است! طبیعی است که در جمهوری آذربایجان ارامنه وجود دارند و هر از گاهی گفته می شود که در جمهوری آذربایجان 30 هزار ارمنی زندگی می کنند. اما، شمار دقیق آنها در جمهوری آذربایجان مشخص نیست و آمار رسمی هم اعلام نشده است. به همین علت، رقم 30 هزار ارمنی ساکن در جمهوری آذربایجان نیز آماری مورد بحث است. زیرا، بسیاری از آنها نام خانوادگی خود را تغییر داده اند و مشخص کردن آمار ارامنه موجود در جمهوری آذربایجان خیلی دشوار است. اما ، یک چیز روشن است که در باکو هیچ گاه یک میلیون نفر ارمنی زندگی نکرده است و این امکان پذیر هم نیست!»

ینی مساوات نوشت: «براساس آمار و ارقام کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان، در سال 1979 میلادی ، آمار ساکنان ارمنی باکو 215 هزار نفر نشان داده شده است!»

گفتنی است در پی اقدام باکو در انتشار سند درخواست “جامعه آذربایجانی های غربی” ( آذری های مهاجرت کرده از ارمنستان به جمهوری آذربایجان که در این جمهوری با نام جعلی آذربایجانی های غربی معرفی می شوند) به عنوان سند منتشر شده در سازمان ملل مبنی بر ضرورت فراهم شدن زمینه برای بازگشت این مهاجران به ارمنستان، نارینه دلباریان، معاون حزب دموکرات ارمنستان نیز گفته است که چرا ارمنستان موضوع یک میلیون نفر مهاجران ارمنی باکو و تصاحب اموال آنها توسط آذربایجانی ها را در مجامع بین المللی مطرح نمی کند؟!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا