آذربایجاناخبارایران

راه اندازی کمیته مشترک رسانه ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

علی عباس اف وزیر ارتباطات و فن آوری جمهوری آذربایجان با عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیمای کشورمان دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، در این دیدار علاوه بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه صدا و سیما  در خصوص افزایش همکاری در سایر زمینه های  دیگر نیز بحث و گفتگو شد.

علی عباس اف وزیر ارتباطات و فن آوری جمهوری آذربایجان ضمن عرض خیر مقدم به رئیس سازمان صدا و سیمای کشورمان و هیأت همراه گفت که: پس از دیدار حسن روحانی و الهام علی اف روسای جمهور دو کشور روابط دو دولت و دو ملت  وارد مرحله جدیدی شده است. وی اضافه کرد که در این میان توسعه روابط صدا و سیما نقش اساسی در این بین دارد و سفر جنابعالی به جمهوری آذربایجان به این دلیل از اهمیت خاصی برخوردار است.

عزت الله ضرغامی هم در خصوص روابط دو کشور گفت: من از تلاش و نقش جنابعالی در توسعه  روابط دو کشور قدردانی می کنم. این روابط دوستانه بین دو کشور اثرات مثبتی نیز در میان روابط مردم دو ملت دارد.

رسانه ها نقش مهمی در توسعه روابط کشورها دارد و امیدواریم که ما بتوایم وظیفه خود را در گسترش روابط دو کشور در آینده نیز با موفقیت انجام دهیم.

در این دیدار علی عباس اف پیشنهاد ایجاد یک کمیسیون مشترک صدا و سیمای بین دو کشور را داد و گفت که تا تصویب نهایی  در حال حاضر  سازمان صدا و سیمای دو کشور مسئول مذاکره در خصوص تشکیل کمیسیو مشترک  شوند.  وی همچنین ادامه داد؛ چند سال پیش برنامه هایی تحریک کننده  از سوی صدا و سیمای دو کشور پخش می گردید که بهتر شد  که این برنامه ها دیگر پخش نمی شود.

عزت الله ضرغامی  نیز در جواب با قبول پیشنهاد علی عباس اف اضافه کرد که جزئیات این کمیسیون باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین خواستار توسعه فن آوری اطلاعات میا دو کشور و اجازه پوشش دادن برنامه های کاربردی از طریق کانال های اینترنتی دو کشور شد.

در این نشست مسائل مورد علاقه دو طرف نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/د 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا