آذربایجاناخبارعمومی

ینی مساوات: آمریکا اصل تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را نقض می کند

روزنامه «ینی مساوات» چاپ باکو ، آمریکا را به خیانت به «تمامیت ارضی» جمهوری آذربایجان متهم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات » نوشت : « سازمان « هالو تراست » HALO Trust تنها سازمان فعال در زمینه «مین زدایی انسان دوستانه» در اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان است. این سازمان آمریکایی که به عنوان خیریه در انگلیس به ثبت رسیده است، در گزارش عملکرد سال ۲۰۱۷ خود ، برای فعالیت هایش در قره باغ کوهستانی بخش جداگانه ای اختصاص داده است. « هالو تراست » در حالی که از طرف دولت آمریکا تامین مالی می شود، از دولت جمهوری آذربایجان برای فعالیت در اراضی اشغالی قره باغ اجازه نمی گیرد. »
ینی مساوات افزوده است : « دولت آمریکا تحت عنوان مین زدایی در چارچوب مرزهای « استان خودمختار قره باغ کوهستانی» ، برای این فعالیت بودجه اختصاص می دهد و در گزارش عملکردی که منتشر شده است، اعلام شده که ۹۷ ممیز شش دهم درصد این بودجه مین زدایی، به همین منطقه مربوط بوده است. هم اکنون نیز « هالو تراست» با کمک لابی های ارمنی در کنگره آمریکا در صدد اخذ بودجه برای مین زدایی در نواحی اطراف قره باغ کوهستانی است. همچنین در پویش هایی که با نام « وان آمریکا» OneArmenia ، « آرتساخ عاری از مین » Landmine Free Artsakh در آمریکا تدارک دیده شده است، کمک کنندگان خصوصی در آمریکا از جمله « بنیاد جولیا بورکه » Julia Burke Foundation ، «خیریه اس جی اس» SJS Charitable Trust ، « بنیاد خانواده گولد» Gould Family Foundation ، « بنیاد چراغ های بندر» Harbour Lights Foundation ، « بنیاد ایزمیریلیان» ?zmirlian Foundation در آمریکا از طریق سازمانی ارمنی در این کار مشارکت می کنند و هم اکنون عملیات مین زدایی در منطقه «لاچین» بطور جدی در حال اجراست. »
ینی مساوات افزوده است : « در گزارش عملکرد سازمان « هالو تراست» عبارت های تحریف آمیز ضد تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان گنجانده شده و « قره باغ کوهستانی» همانند کشور معرفی شده است. »
ینی مساوات این قبیل فعالیت های آمریکا در قره باغ کوهستانی را با حضور نماینده آمریکا در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که میانجیگری در حل بحران قره باغ را به عهده دارد، مغایر دانسته و خواهان توضیح سفارت آمریکا در باکو و وزارت امور خارجه آمریکا در این باره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا