آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

عبور سفارت جمهوری آذربایجان در تهران از خط قرمز ایران؛ اقدام علی علیزاده برای بازآزمایی میزان حساسیت ایران در مورد پروژه “آذربایجان گرایی”

در پیشبرد سیاست قومیت گرایانه باکو در ایران، علی علیزاده، سفیر جدید جمهوری آذربایجان در تهران که از ماموران مستقیم “سرویس امنیت دولتی” این کشور است، ضمن برگزاری مراسمی تحت عنوان ” حیدر علی اف و هم وطنان ساکن خارج از کشور” در تهران، آذری های ایران را به عنوان “هم وطنان ساکن ایران” خطاب قرار داد و آنها به همکاری تنگاتنگ تر با جمهوری آذربایجان فراخواند!!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کانال تلگرامی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گزارش تصویری شبکه تلویزیون دولتی آذ.تی.وی. از برگزاری مراسم ” حیدر علی اف و هم وطنان ساکن خارج از کشور” در تهران را منتشر کرد!
به گزارش سایت روزنامه دولتی “ایکی ساحل” چاپ باکو ، علی علیزاده در این مراسم با تاکید بر اینکه در سال های حاکمیت حیدر علی اف، رهبر عالی، در مناسبات آذربایجان – ایران نیز به مرحله اعتماد متقابل و توسعه روابط قدم گذاشته شد ، هم وطنان ساکن ایران را به همکاری تنگاتنگ تر، از جمله مشارکت فعال در طرح های تحکیم روابط دوستانه و برادرانه با ایران دعوت کرد.
به گزارش ایکی ساحل، در این مراسم نمایندگان دیاسپورای آذربایجان در تهران، نمایندگان جامعه و کارکنان سفارتخانه جمهوری آذربایجان در تهران شرکت کردند.
ابتدا خاطره رهبر عالی با یک دقیقه سکوت گرامی داشته شد.
سرهنگ الوین قاسم اف، وابسته نظامی نیروهای مسلح آذربایجان و نامیک حیدروف، هم وطنی که در سازمان بین المللی فعال در تهران صاحب منصب است و سایرین سخنران این مراسم درباره تجارب رهبر عالی در دولتمداری و کارهای انجام شده برای توسعه و ترقی آذربایجانمان و بهبود وضعیت رفاهی و اجتماعی شهروندان، سازماندهی ارتش، توجه و عنایتی که به بخش فعالیت های مرتبط با آذربایجانی های ساکن خارج وجود دارد، سخن گفتند.
در این مراسم، علی علیزاده سفیر آذربایجان در ایران در سخنانی در مورد مفهوم کشورداری که توسط بنیانگذار و معمار دولت مدرن آذربایجان، رهبر ملی حیدر علی اف برای حفظ استقلال آذربایجان، تقویت و تحکیم کشورمان برای نسل های آینده به میراث گذشته شد، صحبت کرد. علی علیزاده با اشاره به اینکه ایجاد همبستگی و اتحاد با هموطنان مقیم خارج از کشور یکی از معیارهای اصلی سیاست حیدر علی اف بوده است، تاکید کرد: هم اکنون نیز با توجه مستقیم رئیس جمهوری آذربایجان و تقویت روابط با هموطنان، کارها در این زمینه با سازماندهی هرچه بیشتر پیوندها با هموطنان پیگری می شود.
سفیر بر اهمیت پیوندهای آذربایجانی های ساکن خارج با جمهوری آذربایجان، طرحهای اجرا شده در کشورهای دیگر برای حفظ زبان، تاریخ، عادات و سنن ملی، ایدئولوژی آذربایجانگرایی، تأسیس مدارس قره باغ، خانه های آذربایجان، شوراهای هماهنگی آذربایجانی ها و تاثیر کتاب های درسی و سایر فعالیت های انجام شده در میان هم وطنان در زمینه تحکیم و تقویت آذربایجان گرایی و اتحاد و همبستگی تاکید کرد.
علی علیزاده تاکید کرد: در نتیجه توجه و پیگیری این سیاست خردمندانه در تمامی زمینه ها ، اتحاد میان ملت و دولت در آذربایجان تامین شد و به عنوان مثالی برای آن، هموطنانمان در جنگ میهنی به مثابه یک مشت متحد شدند و در نتیجه حمایت معنوی ، تحت رهبری فرمانده عالی ارتش آذربایجان، اراضی مان از اشغال ارمنی آزاد شد.
علی علیزاده با تاکید بر اینکه در سال های حاکمیت حیدر علی اف، رهبر عالی، در مناسبات آذربایجان – ایران نیز به مرحله اعتماد متقابل و توسعه قدم گذاشته شد، هم وطنان ساکن ایران را به همکاری تنگاتنگ تر، از جمله مشارکت فعال در طرح های تحکیم روابط دوستانه و برادرانه با ایران دعوت کرد.
سپس فیلمی از زندگی و فعالیت های سیاسی رهبر بزرگ حیدر علی اف پخش شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا