آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

نشریه ها آرتص: عادی سازی روابط تل آویو-آنکارا نشانه ضعف ترکیه است

کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی: اردوغان که با حمایت مردمی به قدرت رسیده، اکنون در بدترین وضعیت ممکن خود طی دو دهه گذشته قرار دارد و آنکارا برای خروج از این وضعیت به دنبال یک راه نجات است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نشریه «ها آرتص» صهیونیستی در خصوص عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی مصاحبه ای با «گالیا لیندن اشتراوس» کارشناس امنیت ملی دانشگاه تل آویو داشته و نظرات وی را در این خصوص جویا شده است.

وی در این خصوص با اشاره به اینکه حرکت ترکیه به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل نشانه ای از ضعف ترکیه است، گفت: هم در ترکیه و هم در اسرائیل به زودی انتخابات انجام خواهد گرفت. اردوغان که با حمایت مردمی به قدرت رسیده است، اکنون در بدترین وضعیت ممکن خود طی دو دهه گذشته قرار دارد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه بحران اقتصادی ترکیه بر اردوغان تاثیر منفی گذاشته است، افزود: بر همین اساس، آنکارا در حوزه سیاست خارجی به دنبال یک راه نجات است به این صورت که توجه افکار عمومی داخلی را به موضوعات سیاست خارجی منحرف کند و عادی سازی روابط با اسرائیل نیز یکی از نتایج این سیاست است. ترکیه طی دوره اخیر با کشورهای عربستان و امارات نیز وارد عادی سازی روابط شده است زیرا سیاست خارجی معتدل منجر به جلب سرمایه گذاری بیشتر می شود.

اشتراوس با ذکر این نکته که ترکیه در دوره اخیر در منطقه تنها مانده است، اظهار داشت: کشورهایی مانند یونان، قبرس، مصر، امارات، اسرائیل و حتی هندوستان در مقابل ترکیه یک اتحاد نانوشته را ایجاد کردند و همه این کشورها علاقمند به تضعیف ترکیه بودند که ترکیه نیز قبال این مسئله باید دست به اقدامی می زد.

ترکیه طی یکسال گذشته سیاست تهاجمی خود علیه کشورها را تغییر داده و به سمت عادی سازی و بهبود روابط حرکت کرده است که شامل امارات، عربستان، مصر، یونان و رژیم اسرائیل می شود و در برخی از آنها مانند عربستان و امارات نتایجی به دست آورده اما در خصوص برخی کشورها چون یونان و مصر نتیجه چندانی حاصل نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا