اخبارترکیهعمومی

حمله به دفتر روزنامه حریت در استانبول/تصاویر

گروهی از حامیان حزب عدالت و توسعه به دفتر روزنامه حریت با سنگ حمله کردند و شیشه‌ها و در اصلی ساختمان واقع در منطقه باگجیلار استانبول را شکستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ابنا ، روزنامه حریت چاپ ترکیه روز یکشنبه از حمله گروهی از حامیان حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) به دفتر این روزنامه در شهر استانبول خبر داد.

گروهی یکصد و پنجاه نفری از حامیان حزب عدالت و توسعه که روزنامه حریت را به نشر اکاذیب درباره «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور و دستکاری در اظهارات وی متهم می‌کردند، با سر دادن شعارهای ویژه حزب، به دفتر روزنامه با سنگ حمله کردند و شیشه‌ها و در اصلی ساختمان واقع در منطقه باگجیلار استانبول را شکستند.

روزنامه حریت در سایت اینترنتی خود نوشت پلیس ضد شورش برای متفرق کردن مهاجمان وارد عمل شد.

اردوغان روز یکشنبه درباره خشونت‌های اخیر در ترکیه گفت: اگر انتخابات هفتم ژوئن سبب می‌شد حزب عدالت و توسعه چهارصد کرسی پارلمان را از آن خود کند و متعاقب آن، در قانون اساسی هم اصلاحاتی صورت می‌گرفت، اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

این اظهارنظر در حالی عنوان شد که ستیزه جویان حزب کارگران کردستان (پ ک ک)‌‌ همان روز یکشنبه در حمله‌ای به نیروهای ارتش در داگلیجا در جنوب شرق ترکیه چندین نظامی را کشتند.

روزنامه حریت هم روز یکشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر، اظهارنظر اردوغان را واکنشی به حمله داگلیجا قلمداد کرد و نوشت: اظهارنظر اردوغان درباره داگلیجا: اگر ۴۰۰ کرسی پارلمان را از آن خود می‌کردیم، این اتفاق نمی‌افتاد.

البته حریت بلافاصله این توئیت خود را که موجی از اعتراضات حامیان حزب عدالت و توسعه را به همراه داشت، حذف کرد.

حریت1 حریت2 حریت3 حریت4 حریت5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا