آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

پیام تبریک الهام علی اف برای نتانیاهو 

رئیس جمهور آذربایجان برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیام تبریک فرستاد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی اف»، رئیس جمهوری آذربایجان در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او تبریک گفت.

تبریک علی اف به مناسبت بازگشت نتانیاهو به قدرت به او اعلام شده و در نامه علی اف آمده است: «من صمیمانه به شما به مناسبت آغاز دوره نخست وزیری اسرائیل تبریک می گویم و بهترین آرزوهای خود را اعلام می کنم. این نشانه آشکار اعتماد و اطمینان مردم اسرائیل و نشانه ای از فعالیت ها و خدمات شما برای توسعه و شکوفایی همه جانبه است.»

علی اف افزود: «ما برای روابط آذربایجان و اسرائیل اهمیت ویژه ای قائل هستیم. مایه خرسندی است که روابط بین‌ ما که بر پایه‌های محکمی چون اعتماد و حمایت متقابل استوار است، در 30 سال گذشته روند صعودی داشته و به سطح فعلی رسیده است. شما سهم بسزایی در شکل گیری و توسعه روابط بین ما داشته اید. در آبان ماه سال جاری تصمیمی مبنی بر تأسیس سفارت آذربایجان در اسرائیل گرفته شد. من امیدوارم که افتتاح سفارت ما به توسعه بیشتر روابط آذربایجان و اسرائیل کمک کند و مطمئن هستم که با توجه به منافع دو ملت‌ دوست، تلاش‌های مشترک خود را در راستای تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های دوجانبه سودمند با موفقیت ادامه دهید.»

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین گفت: «از این فرصت استفاده کرده و سال نو را به شما تبریک می گویم. اجازه دهید آرزوی خود را برای سلامتی، شادی و موفقیت مستمر در فعالیت‌های شما به نفع اسرائیل و مردم آن اعلام کنم.»

این پیام علی اف پس از آن به نتانیاهو صادر شد که کابینه پیشنهادی نتانیاهو، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه در رژیم اسرائیل از پارلمان این رژیم (کنست) رأی اعتماد گرفت و نتانیاهو رسما نخست وزیر جدید این رژیم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا