آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

پیام تبریک پوتین به مناسبت تولد الهام علی اف

رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با الهام علی‌اف، ضمن اشاره به سطح بالای روابط دو کشور، بر توسعه امیدوار کننده همکاری‌های دوجانبه در سطوح مختلف تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه در جریان گفتگوی تلفنی با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود اعلام کرد که روابط مسکو-باکو و مشارکت استراتژیک بین دو کشور همسایه همچنان در سطح بالایی باقی مانده و رضایت بخش و امیدوار کننده است. 

طبق اطلاعات منتشره از سوی دفتر مطبوعاتی کرملین، رئیس جمهور روسیه طی این تماس تلفنی، روز تولد الهام علی‌اف را به گرمی به او تبریک گفت. رهبران دو کشور سطح بالای روابط مشارکتی و ائتلاف راهبردی بین روسیه و آذربایجان را مورد تاکید قرار داده و در خصوص ادامه تماس‌های شخصی توافق کردند.

پوتین همچنین یادآور شد که جمهوری آذربایجان تحت رهبری الهام علی‌اف به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دست یافته است.

وی گفت: «شما به حق در بین هموطنان خود و خارج از کشور از احترام بالایی برخوردار هستید. دشوار است که سهم شخصی شما در تقویت روابط متحدانه بین روسیه و آذربایجان نادیده گرفته شود.»

علاوه بر این، رئیس جمهور روسیه برای ادامه گفتگوهای سازنده و همکاری نزدیک با همتای آذربایجانی خود ابراز امیدواری کرد.

پیش از این، پوتین و علی اف در اواسط ماه اکتبر در بیشکک با یکدیگر دیدار کردند که در جریان آن درباره ادامه فعالیت حافظان صلح روسیه در منطقه قره باغ و بطور کلی روند اوضاع کلی پیرامون اوضاع این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

علی اف روز یکشنبه، 24 دسامبر، 62 ساله شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا