آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار رییس مرزبانی جمهوری آذربایجان با سرلشگر باقری

 رییس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار رییس سرویس مرزبانی جمهوری آذربایجان گفت:زمینه‌های همکاری نظامی، امنیتی و دفاعی زیادی میان دو کشور وجود دارد که باید از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده شود.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری مهر،سپهبد «ایلچی بیگ» عضو کابینه دولت جمهوری آذربایجان و رییس سرویس مرزبانی این کشور که به دعوت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به ایران سفر کرده است، عصر امروز یکشنبه با سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

سرلشگر باقری در این دیدار اظهار کرد: از اینکه کشور آذربایجان در چند سال اخیر، رشد مناسبی در مسیر توسعه داشته است، خرسند هستیم.

وی در ادامه افزود: در دوران ریاست جمهوری «الهام علی‌اف»، روابط دو کشور توسعه یافته و در سفر اخیر رئیس جمهور آذربایجان به ایران، تصمیمات مهمی در زمینه انرژی گاز و دریای خزر اتخاذ شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر روابط برادرانه میان دو کشور گفت: از استقلال جمهوری آذربایجان خرسندیم و مردم آذربایجان ایران با مردم آذربایجان اشتراکات زبانی، قومی و مذهبی و احساس دوستی دارند.

سرلشکر باقری ضمن تاکید بر روابط تاریخی، فرهنگی و مذهبی عمیق بین دو کشور تصریح کرد: زمینه‌های همکاری نظامی، امنیتی و دفاعی زیادی میان دو کشور وجود دارد که باید از حداکثر ظرفیت‌ها برای تامین امنیت و منافع مشترک بهره برداری کرد.

وی گفت: ضرورت دارد که کشورهای منطقه، طرح‌ها و توطئه‌های بیگانگان به ویژه بازیگران فرامنطقه‌ای که با مداخلات خود درصدد القای تفرقه و اختلاف هستند را مراقبت کنند.

رییس سرویس مرزبانی آذربایجان در ادامه این دیدار با بیان اینکه امنیت مرزهای مشترک برای هر دو کشور حائز اهمیت است گفت: گفتگوی خوبی با سردار رضایی فرمانده مرزبانی ایران داشتیم و لازم است که عنوان کنم خوشبختانه هیچ مشکلی در امنیت مرزهای دو کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ماموریت خود در خصوص امنیت مرزها را به نحو احسن انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا