آذربایجاناخبارعمومی

عبور شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان از ۲۰ هزار نفر

بر اساس آمار رسمی ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۲۰ هزار و ۳۲۴ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد، ۱۱ هزار و ۷۴۲ نفر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۲۵۰  نفر جان خود را از دست داده اند. در حال حاضر هشت هزار و ۳۳۲ نفر نیز در بیمارستان های تخصصی این کشور درمان می شوند.

 ستاد  عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان شرایط  شیوع  ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا به این ویروس در یک ماه اخیر در این کشور را نگران کننده خوانده و بر این اساس از دیروز ( یکشنبه ) تا ۳۰  تیر ماه  جاری محدودیت‌های سخت قرنطینه‌ای در ۱۶ شهر این کشور اعمال کرده است.

 بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان متروی شهر باکو تا ۳۰ تیر ماه تعطیل شده است و محدودیت های سخت قرنطینهای در پایتخت این کشور و شهرهای گنجه، سومقائیت، لنکران، ماسالی، جلیل آباد، گوی گول، مینگه چویر، گورانبوی، برده، خاچماز، ساموخ، سیازن، شکی، یولاخ و آبشررون اعمال خواهد شد به نحوی که حرکت وسایل نقلیه عمومی در این شهرها در روزهای پایانی هفته ممنوع خواهد شد.

در مدت اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای در ۱۶ شهر  خروج شهروندان از منزل فقط با دریافت مجوز دو ساعته از طریق سیستم الکترونیکی وزارت کشور امکان پذیر می باشد.

با تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت، ارتش جمهوری آذربایجان هم به پلیس این کشور در اعمال محدودیت های سخت قرنطینه هایکمک میکند.

در حال حاضر مراکز تجاری بزرگ و رستورانها، غذاخوری ها و مراکز تفریحی در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل بوده و  میزان جریمه های نقض محدودیت های  سخت قرنطینه ای هم افزایش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا