آذربایجاناخبارایرانعمومی

ناظر گمرکات استان گیلان: جمهوری آذربایجان بر تعهد خود مبنی بر اجرای بارانداز ریلی آستارا عمل کند

ناظر گمرکات استان گیلان گفت: زیرساخت‌های بارانداز راه‌آهن آستارا برای تخلیه و بارگیری کالاها مناسب نیست و جمهوری‌آذربایجان باید به تعهدات خود مبنی بر سرمایه‌گذاری در اجرای این پروژه عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ابوالقاسم یوسفی نژاد روز سه شنبه در بازدید از گمرک و بارانداز راه آهن آستارا اظهار کرد: به دلیل نبود فضای مناسب در بارانداز، کالاهای تخلیه شده، به منطقه ویژه اقتصادی بندر یا گمرک آستارا بارگیری می شود و این امر موجب بروز مشکلاتی برای تجار شده است.

وی بیان کرد: امسال صادرات کالا از آستارا از نظر ارزش اقتصادی نسبت به سه ماه نخست سال قبل، ۳۵ درصد افزایش یافته و مبادلات تجاری در این شهرستان، از طریق سه مرز و شبانه روزی صورت می گیرد.

ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: محوطه گمرک آستارا با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار و با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهسازی است و ظرف یک سال آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

یوسفی نژاد گفت: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید، سامانه گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا راه اندازی شده و فعال است و کد گمرکی منطقه ظرف یک ماه اخذ خواهد شد و اتصال این منطقه ویژه به باراندار راه آهن، با کمک استانداری گیلان پیگیری می شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا