آخرین اخباراخباراردبیلخطبه ها

آیت الله عاملی:جنگ با اولیای داعش همچنان ادامه دارد/عید نوروز بهترین فرصت برای دستگیری از نیامندان است

امام جمعه اردبیل گفت: احتکارکنندگان کالاهای ضروری مردم، از پشت به ملت ما خنجر می‌زنند. اینها مصداق این سخن امیرالمؤمنین هستند که؛ «الصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیَوَانٍ».

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اردبیل با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و روز جانباز، اظهار کرد: با تمام وجود در برابر عزیزان پاسدار و جانباز مخصوصا در برابر مرام و مقصد آنها که مرام و مقصد سید الشهداء(ع) و قمر بنی هاشم است و در برابر ایثار و فداکاری آنها که معامله عاشقانه با خداوند است، سر تعظیم فرود می‌آوریم.

وی افزود: در این ایام که ایام آنهاست، با خون با عظمت شهداء پاسدار و جانباز، پیمان مقدس می‌بندیم که نه تنها بر خلاف مرام آنها کاری انجام ندهیم و روح آنها را اذیت نکنیم، بلکه خود را وقف هدف آنها که اعتلاء کلمه الله است، کنیم.

امام جمعه اردبیل با تبریک فرا رسیدن سال نو بیان کرد: در ایام سال نو نباید شهداء و مخصوصا شهداء مدافع حرم علی الخصوص سردار شهید سلیمانی را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: خطری که آن سردار از کشور و بلکه از عالم اسلام دفع کرد، بسیار وحشتناک بود و اگر فداکاری آن سردار نبود، حمام خون مخصوصا در ایران راه می‌افتاد. دشمنان بشریت، اسلام و ایران، تریلیون‌ها دلار صرف کردند، داعش را فقط و فقط برای ایران درست کردند، آنها فقط با شیعه و ایران و به تعبیر خودشان با سرِ مار کار داشتند و سوریه و عراق همه مقدمه بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: بوش در حمله به عراق، این حمله را مقدمه حمله به ایران دانست و داعشیان نیز حمله به عراق و سوریه را مقدمه حمله به ایران اسلامی می‌دانستند، ما به برکت سردار سلیمانی و شهداء مدافع حرم از ائمه اطهار(ع) مدفون در عراق و از حضرت زینب (س) شرمنده نشدیم.

عاملی اذعان داشت: بنابراین ما فعلا در مصاف بسیار شدید هستیم، هرکس این مصاف را ترک کند، «فرار من الزحف» دارد. «فرار من الزحف» یعنی فرار از میدان جنگ، یکی از گناهان کبیره است.

وی تصریح کرد: دومین مساله‌ای که در این ایام نباید فراموش کنیم، فقراء و مستمندان و گرفتاران هستند. آنها را در سفره خود شریک کنیم و یکه خوار نباشیم. اگر آنها را در سفره خود شریک نمی‌کنیم، لا اقل سفره آنها را ندزدیم. جزو آنهایی نباشیم که در حق آنها آمده که در آخرالزمان «یسرقون زاد الفقراء». آذوقه مردم را احتکار نکنیم، جزء کسانی نباشیم که «یعذبون الناس فی الدنیا».

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در روایت آمده است که پیامبر گرامی اسلام فرمودند: « إنَّ اللَّه یُعذِّبُ الذِینَ یُعذِّبُونَ النَّاس فی الدُّنْیا» کسانی که کالاهای اساسی را احتکار می‌کنند یا آن را به موضوع دلالی تبدیل می‌کنند یا به بیت المال، نقب پنهانی می‌زنند، همه آنها مصداق « یُعذِّبُونَ النَّاس فی الدُّنْیا » هستند.

وی ادامه داد: جهنم مشتری اینهاست و مدام داد می‌زند «هل من مزید» جهنم شعور دارد و به ماهیت این خائنین کاملا واقف است و لذا اینگونه اشخاص وقتی به جهنم ریخته می‌شوند، طبق آیه قرآن؛ «تکاد تقیض من الغیظ» یعنی از شدت غیظ و عصبانیت می خواهد پاره پاره شود.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: اخیرا بیش از ۲۰ تن روغن احتکار شده در اردبیل کشف شد، هر روز در اخبار خبر کشف کالاهای اساسی در شهرهای مختلف ایران منتشر می‌شود. اینها از پشت به ملت ما خنجر می‌زنند. اینها مصداق این سخن امیرالمؤمنین هستند که؛ «الصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیَوَانٍ »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا