آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

رییس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان عنوان کرد؛باکو راه آهن آستارای ایران و ترمینال های باری آن را اجاره می کند

جاوید قربانف، رییس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد براساس توافق نامه امضاء شده با ایران، این سازمان خط آهن یک کیلومتر و ۴۰۰ متری آستارای ایران و چهار ترمینال باری آن را به اجاره خود در می آورد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جاوید قربانف در دیدار با «اولگ بلوزیوروف» رییس سازمان راه آهن های روسیه گفت : « قرارداد مربوط به طرح « احداث و بهره برداری از ترمینال های بارگیری و تخلیه بار آستارا» میان سازمان های راه آهن و ادارات ذیربط جمهوری آذربایجان و ایران امضاء شده است. این قرارداد، احداث خط آهن یک کیلومتر و ۴۰۰ متری در منطقه آستارای ایران و همچنین احداث چهار ترمینال دارای ظرفیت بالای بارگیری و تخلیه بار در همین منطقه با کمک «سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان» را در نظر دارد. »
جاوید قربانف افزود:« براساس این قرارداد «سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان»، خط آهن یک کیلومتر و ۴۰۰ متری آستارای ایران را به مدت ۱۵ سال و چهار ترمینال باری را به مدت ۲۵ سال به اجاره خود درمی آورد.»
جاوید قربانف گفت:« هم اکنون عملیات گسترده ای در آستارای ایران برای ساخت یک کیلومتر و ۴۰۰ متر راه آهن و چهار ترمینال باری ایستگاه راه آهن شمال – جنوب در ۳۵ کیلومتر از آستارای ایران جریان دارد.»
در این دیدار، درباره تاسیس مرکز «شورای هماهنگی دهلیز حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب» در باکو توافق شد.
همچنین «نشان تقدیر» سازمان راه آهن روسیه به جاوید قربانف، رییس سازمان راه آهن جمهوری آذربایجان اعطاء شد.
در پایان این دیدار، توافق نامه سازمان های راه آهن روسیه و جمهوری آذربایجان در زمینه مبادله الکترونیکی اطلاعات، امضاء شد.

منبع: آذرتاج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا