آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

 دهکده هوشمند یا پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی؟

اودد فور، وزیر کشاورزی رژیم صهیونسیتی که به باکو سفر کرده است، در ۷ کیلومتری مرز ایران از یک پروژه اسرائیلی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «اودد فور» پس از دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، از توسعه «دهکده هوشمند» در جنوب غربی این کشور همسایه در محلی به نام زنگیلان در منطقه قره باغ، واقع در هفت کیلومتری مرز ایران و حدود ۱۲۰ کیلومتری تبریز بازدید کرد.
به اعتقاد ایران این ها دهکده های هوشمند نیستند، بلکه پایگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هستند که برای جاسوسی و آسیب رساندن به ایران طراحی شده اند و بارها به دلیل وجود این پروژه به دولت باکو اعتراض کرده اند.

زنگیلان در قسمت جنوبی منطقه قره باغ قرار دارد، سرزمین هایی که در پایان جنگ با ارمنستان در سال 2020 به آذربایجان بازگردانده شد. جمهوری آذربایجان قبلا اعلام کرده بود که شهرک های آذری را که در دهه 1990 توسط ارامنه اشغال و ویران شد، بازسازی خواهد کرد.
با توجه به روابط نزدیک و استراتژیک بین جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی، الهام علی اف تصمیم گرفت که تل آویو شریک اصلی باکو در توسعه کشاورزی در جمهوری آذربایجان به طور کلی و در قره باغ به طور خاص باشد. در این زمینه، دهکده هوشمند پروژه شاخص جمهوری آذربایجان است و انتظار می‌رود شهروندان این کشور در هفته‌های آینده به این روستا مهاجرت کنند. شرکت‌های صهیونیستی فعالیت‌های کشاورزی را در آنجا هدایت می‌کنند.
وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی اولین وزیر این رژیم است که پس از جنگ از مناطق آزاد شده قره باغ بازدید می کند. وی همچنین ارشدترین شخصیت رژیم اشغالگر است که تا این حد به مرز ایران نزدیک شده است.
لازم به ذکر است که پروژه‌های کشاورزی، امنیتی رژیم صهیونسیتی خطر بزرگی برای آینده منطقه و مردم مسلمان جمهوری آذربایجان می‌باشد که در حال حاضر به سرعت به دست یهود در حال توسعه است.

این سفر پس از ماه ها تنش شدید بین جمهوری آذربایجان و ایران صورت می گیرد که طی آن ایران جمهوری آذربایجان را به میزبانی از پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی متهم کرد. در اکتبر 2021، ایران حتی یک رزمایش بزرگ نظامی در مرز جمهوری آذربایجان با حضور ۴۰ هزار نیرو برگزار کرد و به باکو هشدار داد که باید “صهیونیست ها” را از کشور بیرون کند.
در پاسخ، در یکی از بازدیدهای الهام علی اف از مرز ایران، وی اقدام به گرفتن عکسی در کنار یک پهپاد صهیونیستی نمود و در واقع اعلام کرد حاضر به تسلیم شدن در برابر خواسته های معقول ایران نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا