آذربایجاناخبار

تشدید جد ال لفظی رئیس جمهوری آذربایجان با سران مخالفت

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از مساوات ، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان ؛ روز 29 ژانویه ( در آستانه دوم فوریه که در آذربایجان به عنوان روز جوانان شناخته می شود ) در ملاقات با گروهی از جوانان به انتقاد شدید از حاکمیت جبهه حلق آذربایجان و مساوات در اوایل استقلال آذربایجان پرداخت و گفت : حاکمیت جبهه خلق آذربایجان و مساوات برای مردم ما ؛ یک بلا و بی آبرویی بزرگ بود. آنها در سال 1992 حاکمیت را به صورت غیر قانونی ضبط کردند. ( به دست آوردند.) در آن زمان در قره باغ جنگهای خونین جریان داشت. در هر حال ؛ هدف آنها رسیدن به حاکمیت بود؛ به هر بهایی  که ممکن بود. برخی از آنها حتی از اشغال شوشا و سقوط  دولت قبل خوشخال بودند. آنها در واقع آذربایجان را به لبه پرتگاه رسانده بودند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی اقدامات مسئولین جبهه خلق و مساوات از جمله رئیس مجلس ؛نخست وزیر؛ وزیر کشور ؛ وزیر دفاع و وزیر امور خارجه در دوران حاکمیت خود گفت : این افراد نه اینکه یک کشور حتی یک مزرعه اشتراکی را هم نمی توانند اداره کنند. الهام علی اف تصریح کرد: نخست وزیرآن زمان که با تجارت مشغول بود؛ وزیر دفاع وقت که حتما در اشغال شوشا مقصر بود و… آنها بعد از رسیدن به حاکمیت به اختلاف  میان خود پرداختند و…

بعد از این سخنان ؛ علی کریملی رئیس جبهه خلق آذربایجان در صفحه فیس بوک خود نوشت : رئیس جمهور نباید دروغ بگوید ؛ مخصوصا در حضور جوانان ؛ وقتی وضعیت بحرانی باشد ؛وی اینگونه صحبت می کند؛ یکبار نیز اینگونه صحبت کرده و تهمت زده بود که البته پاسخ آن نیز سخت بود.

علی کریملی ذیل این سخنان خود کلیپ ویدیویی کوتاهی را منتشر نمود که در آن الهام علی اف در خصوص مخالفت می گوید :« این گروه های ضد ملی ؛ وطن فروش ؛ خائن که حتی نمی توانم نام قوه را به آنها بدهم » و علی کریملی نیز خطاب به الهام علی اف پاسخ می دهد :« بر چه اساس این حرفها را می زنی ؟ الهام علی اف تا سال 1994 ( سال آتش بس) نمی توانست به آذربایجان برگردد؛ پدرش در زمان جنگ 33 گردان در حال جنگ را در جبهه ترخیص نمود. رئیس جمهور خودش با سران ارمنی ملاقاتهای صمیمانه ای داشته است. بر چه اساسی خصوصیاتی که زیبنده خودش است را به ما نسبت می دهد.؟»

علی کریملی همچنین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ؛ به فراخوان کمیته جوانان حزب جبهه خلق آذربایجان با عنوان « الهام علی اف به جای اینکه جوانان را دور خودش جمع کرده و به آنان قصه بگوید ؛ یکبار هم به خودش جسارت داده؛ به مناظره علی کریملی بیاید تا هرکسی برای مقایسه یک ابزار عینی و دقیق داشته باشد » پاسخ مثبت داده و گفته است : « این ابتکار حوانان را کاملا تائید می کنم ؛ نترسد و برای مناظره بیاید » .

عارف حاجیلی ؛ رئیس حزب مساوات نیز به اظهارات رئیس جمهور واکنش نشان داده و در ملاقات با گروهی از جوانان در تاریخ 30 ژانویه گفته است : در تاریخ آذربایجان دو حاکمیت با شرافت وجود دارد. اولی در فاصله سالهای 1918 تا 1920 شکل گرفته و امروز هم دولت محمد امین رسول زاده به عنوان نمونه یک دولت دموکراتیک باعث غرور ملی مردم است. دولت دیگر یعنی دولت ائل چی بیگ نیز  در سالهای 1992تا 1993 سرکار آمده است. در آن دوره استقلال ملی برپا گردید. اساس دولت و ساختار مدیریت کشور شکل گرفت. بخشی از اراضی اشغالی آزاد شد و اگر افرادی که الان در حاکمیت هستند و نیز مخالفین مسلح در صدد براندازی دولت ائل چی بیگ تلاش نمی کردند ؛ موفقیتهای آن دولت ادامه می یافت.

عارف حاجیلی همچنین گفته است : تمام دنیا، دولت کنونی آذربایجان ؛ که 22 سال در حاکمیت است را به عنوان دولت اقتدار گرا می شناسد . رئیس حزب مساوات دولت کنونی را به از دست دادن 6 رایون، ریخت و پاش صدها میلیارد دلار ارز وارد شده به کشور و گرفتار نمودن مردم به بحران اقتصادی کنونی متهم نموده و گفته است : رئیس جمهور ؛ الهام علی اف با انتقاد از حاکمیت 20 سال قبل در حقیقت برای انحراف افکار عمومی از مشکلات و بحران کنونی تلاش می کند. وی در پایان با بیان اینکه اکنون همه مردم ؛ هویت همه را می شناسند ؛ به دولت توصیه نموده است : حاکمیت باید بحران ایجاد شده در نتیجه سیاست های غلط خود را که باعث گرفتاری مردم شده است ؛ حل نماید و برای نجات مردم از این بحران تلاش نماید و با این گونه سخنان افکار عمومی  را منحرف ننماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا