آذربایجانایران

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان: روابط تهران ـ باکو استراتژیک است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و آذربایجان استراتژیک است و رئیس‌جمهور جدید ایران نیز به توسعه روابط با این کشور دوست و همسایه توجه خواهد داشت.

مرکز فرهنگی قفقاز : به نقل از «آپا»، محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان روز جمعه در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: کشوری که تنها با یکی از کشورهای آذربایجان و ارمنستان ارتباط  داشته باشد، نمی‌تواند به حل و فصل مناقشه قره‌باغ کمک کند.

وی گفت: مزیت سیاست خارجی ایران این است که با هر دو کشور رابطه دارد و می‌تواند در استقرار صلح و امنیت در منطقه کمک کند.

سفیر ایران در آذربایجان با بیان اینکه برقراری صلح نه تنها برای آذربایجان و ارمنستان، بلکه برای تمامی منطقه، از جمله برای ایران، به دلیل داشتن مرز مشترک با مناطق درگیری، مفید است و به همین دلیل معتقدیم مناقشه قره باغ باید در کوتاه مدت و از روش‌های صلح آمیز حل شود.

پاک آیین گفت: ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد و عضویت در سازمان همکاری‌های اسلامی را ظرفیت مهم کشورمان برای کمک به حل مناقشه قره‌باغ اعلام و تصریح کرد: روابط نزدیک ایران با آذربایجان و ارمنستان این امکان را ایجاد می‌کند که به حل و فصل این مناقشه کمک کند.

سفیر ایران در پاسخ به سؤالی در مورد تاثیر انتخابات ایران در آینده روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: روابط 2 کشور استراتژیک است و رئیس جمهور جدید نیز به توسعه روابط با این کشور دوست و همسایه توجه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا