آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

دیدار نماینده ویژه پوتین با رئیس جمهور آذربایجان

در شرایط اتهام‌ زنی متقابل ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نماینده ویژه پوتین با الهام علی اف دیدار کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در حالی که پاشینیان، اعلام کرده است اتکای مطلق ارمنستان به روسیه اشتباه بوده، نماینده ویژه پوتین به دیدار الهام علی اف در جمهوری آذربایجان رفته است.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان روز گذشته از دیدار نماینده ویژه روسیه در موضوع عادی سازی روابط باکو و ایروان با الهام علی اف رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند.

در شرایطی که اتهام‌زنی متقابل ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره نقض آتش بس در خطوط مرزی ادامه دارد، نماینده ویژه مسکو به باکو سفر و با الهام علی اف دیدار کرد.

رسانه‌های دولتی در جمهوری آذربایجان شامل خبرگزاری «ترند» اعلام کردند که رئیس‌جمهور این کشور و «ایگور خووایف» نماینده ویژه پوتین در امور عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کردند.

به روایت رسانه‌های جمهوری آذربایجان، «دو طرف در این دیدار درباره وضعیت در منطقه و همچنین بازگشایی راه‌های آغ‌دام-خانکندی و لاچین-خانکندی صحبت کردند».

الهام علی اف در دیدار با این مقام روسیه تاکید کرد: «به رغم اینکه از نمایندگان جمعیت ارمنی‌نشین منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان برای گفت‌و‌گو در مورد موضوعات مرتبط به ادغام مجدد برای سفر به باکو و سایر شهرها دعوت شدند اما آنها نپذیرفتند».

رسانه‌های جمهوری آذربایجان در گزارش خودشان از این دیدار، روایتی را درباره اظهارات نماینده اعزامی روسیه به باکو منتشر کردند.

دیدار نماینده ویژه روسیه در امور عادی سازی روابط باکو و ایروان با الهام علی اف در شرایطی انجام شده که طی روزهای اخیر اتهام زنی ارمنستان و جمهوری آذربایجان به یکدیگر درباره نقض آتش بس در مرز ادامه دارد.

همزمان با این تحولات و اظهارنظرهای مقام‌های ایروان و باکو، وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که کریدور لاچین مسیر ارتباطی بین ارمنستان و قره باغ است وهیچ جایگزینی ندارد.

مقام‌های ارمنستان بارها تاکید کرده‌اند که تلاش جمهوری آذربایجان برای افتتاح مسیرهای حمل و نقل منطقه‌ای هیچ ارتباطی با مذاکرات و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز ندارد و برای ارمنستان غیرقابل قبول است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا