آذربایجاناخباراردبیلایران

10 درصد مسافران خارجي از پايانه مرزي بيله‌سوار وارد کشور مي‌شوند

بازرس ستاد مرکزي صيانت از حقوق شهروندي وزارت کشور گفت: در حال حاضر 10 درصد گردشگران و مسافران خارجي از پايانه مرزي بيله‌سوار وارد کشور مي‌شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، غلامعلي فرماني در بازديد از ستاد اجرايي خدمات سفر استان اردبيل اظهار داشت:  ورود 10 درصد گردشگران خارجي به کشور از طريق پايانه مرزي بيله‌سوار به دليل همجواري اين استان با جمهوري آذربايجان رقم قابل توجهي است که بايد از اين فرصت استفاده کرد.
وي از اقامت 71 هزار و 317 گردشگر در مراکز اقامتي استان از آغاز سفرهاي نوروزي تا هفتم فرودين خبر داد و گفت: آمار ورودي گردشگران و مسافران نوروزي به استان بيش از اين آمار اقامت است که به دليل اسکان در خانه هاي اقوام و دوستان ثبت و شمارش نمي شود.
بازرس ستاد صيانت وزارت کشور هدف از سفر خود به استان اردبيل را بررسي و سرکشي از ستاد اجرايي خدمات سفر استان و نحوه خدمات رساني مطلوب به گردشگران ذکر کرد.
وي اردبيل را پنجمين استان پس از استان‌هاي سمنان، خراسان، قزوين و گيلان نام برد که براي بازديد و ارزيابي عملکرد ستاد اجرايي خدمات سفر آن انتخاب شده است.
فرماني انتخاب نگارخانه خطايي مجموعه جهاني شيخ صفي‌الدين اردبيلي  را به عنوان محل برگزاري ستاد اجرايي خدمات سفر استان به دليل همجواري با موزه‌ها، بازارچه صنايع دستي و سوغات استان و بقعه شيخ صفي مناسب دانست.
بازرس ستاد مرکزي صيانت از حقوق شهروندي وزارت کشور گفت: گردشگران در کنار بازديد از موزه‌ها و مجموعه جهاني شيخ صفي مي‌توانند با رجوع به محل ستاد مشکلات و سوالات خود را مطرح و رفع کنند.
وي استان اردبيل را به دليل برخورداري از جاذبه‌هاي تاريخي، طبيعي به ويژه سرزمين چشمه‌هاي بهشتي و مجتمع‌هاي آبدرماني، بازار تاريخي و مجموعه جهاني شيخ صفي الدين اردبيلي ظرفيت بالقوه‌اي براي جذب گردشگران معرفي کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا