آذربایجاناخبارعمومیقره باغ

دیدار الهام علی اف با رییس جمهوری روسیه

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با سفر به شهر سوچی، با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” قاینار اینفو ” ، پوتین در این دیدار گفت : « ما بطور منظم دیدار می کنیم. این نیز طبیعی است. زیرا، حیطه فعالیت های متقابل ما خیلی گسترده است. ما این را همکاری استراتژیک می نامیم. مناسباتمان در زمینه های سیاسی و اقتصادی در حال توسعه است. در سال گذشته ، حجم گردش تجاری میان دو کشور بیش از ۳۴ درصد افزایش یافت و در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ نیز فروش کالاهای غیرنظامی ۲۰ درصد افزایش یافته است. این شاخص خیلی خوبی است. اما، طبیعی است که ما همیشه برای گفتگو کردن ، موضوع داریم. »
الهام علی اف نیز گفت : « ابتدا بخاطر دعوت از ما برای سفر به روسیه تشکر می کنم. همواره بخاطر دیدارهایمان خوشحالم. همانطور که شما گفتید دیدارهای منظم مان به مناسبات دو کشور تحرک می بخشد. مناسباتمان کاملا ارزشمند توسعه می یابد. همکاری اقتصادی مان دارای ظرفیت بزرگی است. مطمئنیم که حجم تجارت در سال های آینده بیشتر هم خواهد شد.»
علی اف افزود : « ما در زمینه های انرژی و حمل و نقل همکاری می کنیم. البته،ما درباره مسایل مربوط به حل مناقشه قره باغ کوهستانی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و نیز مسایل منطقه ای گفتگو می کنیم. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا