آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

گفتگوی تلفنی لاوروف و محمدیاراف در مورد درگیری های جاری میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

«المار محمدیاراف» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه روز دوشنبه در تماس تلفنی اوضاع  جاری در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، روز گذشته در بیانیه ای خبر داد، درگیری های روز یکشنبه و شب گذشته میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز دو کشور در مسیر شهرستان «توووز» جمهوری آذربایجان منجر به تلفات جانی هر دو طرف شده است.

به گزارش منبع آذربایجانی، در جریان این درگیری ها یک  افسر و سه سرباز این کشور شهید و تنی چند نیز مجروح شدند.

به گزارش وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، لاوروف در گفت و گوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود بر ضرورت جلوگیری از افزایش تنش و کنترل اوضاع در منطقه تاکید کرده است.

محمدیاراف نیز با ارائه گزارشی در باره اوضاع  متشنج در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، این کشور را به دامن زدن به تنش و  تلاش برای جلب طرف ثالث به این مناقشه متهم کرد.

در پی بروز تنش و درگیری های میان نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، الهام علی اف رییس جمهوری این کشور امروز (دوشنبه) جلسه  شورای امنیت جمهوری آذربایجان را برپا و طی سخنانی در آن اوضاع در مرز این کشور با ارمنستان را متشنج خواند.

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج، علی اف در این جلسه نیروهای ارمنی را به خرابکاری و حمله به مواضع واحد های نظامی جمهوری آذربایجان متهم کرد و افزود: مسئولیت وضعیت متشنج در منطقه بر عهده مسئولان نظامی و سیاسی ارمنستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا