آذربایجاناخبارایراننارداران

تقدیر از تجزیه طلبان ضد ایرانی در باکو همزمان با سرکوب شیعیان/تصاویر

همزمان با تشدید سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان، آکادمی دولتی جمهوری آذربایجان طی کنفرانسی ضد ایرانی از فعالیت های تجزیه طلبان فرقه دموکرات آذربایجان (21 آذر 1324 شمسی) تقدیر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، به نوشته سایت خبری یئنی مساوات جمهوری آذربایجان، در این نشست که به بهانه هفتادمین سال غائله فرقه تجزیه طلب دموکرات (21 آذر 1324 ش)  برگزارشد، گوهر بخشعلی یوا، رییس موسسه شرق شناسی آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان طی سخنانی غیرمسئولانه بدون اشاره به جنایات فرقه تجزیه طلب 21 آذر در مناطق آذری نشین ایران که با حمایت استالین و شوروی انجام شد، این فرقه را یکی از مترقی ترین جنبشهای ملی و دموکراتیک در خاور میانه و صفحه درخشانی در تاریخ مردم آذربایجان خواند.

DAK21azer1

در این کنفرانس همچنین کتابی در گرامیدشت و تجلیل از فرقه دموکرات آذربایجان و اقدامات تجزیه طلبانه آن رونمایی شد. 

همزمان، گروهک ضدایرانی و تجزیه طلب موسوم به کنگره آذربایجانی های دنیا (داک)نیز در روز 21 آذر (سالروز برچیده شدن غائله فرقه دموکرات پیشه وری) همایشی در باکو برگزار و بر تجزیه ایران تاکید کرد. 

ادامه برگزاری نشست های تجزیه طلبانه و ضد ایرانی در باکو در شرایطی است که طی یک ماه اخیر، سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان تشدید یافته و در حمله نیروهای وزارت کشور باکو به مجلس عزاداری در منطقه نارداران که در آستانه اربعین حسینی بوقوع پیوست، پنج تن از شیعیان شهید و دهها نفر زخمی و بازداشت شدند. 

نیروهای وزارت کشور جمهوری آذربایجان در این حملات، همچون روشهای داعشی، تمامی پرچم های حسینی و عناوین شیعی را از معابر نارداران برچیده و آرم الله را از سر درب زیارتگاه رحیمه خاتون از خواهران گرانقدر امام رضا (ع) کندند. 

همچنین منابع خبری باکو به نقل از ساکنان نارداران از بسته شدن درب زیارتگاه رحیمه خاتون در نارداران به روی زائران از روز جمعه و ادامه بازداشت فعالان شیعی در این منطقه، تدوام فضای رعب و وحشت و قطع گاز منطقه خبر دادند. 

جمهوری آذربایجان نه میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آنها را شیعیان تشکیل می دهند. 

به بهانه تساهل دینی در این کشور، دهها موسسه صهیونیستی و فرقه های ضاله مذهبی از جمله شاهدان یهوده ، بهایی ها ، وهابی ها ، کریشناها ، آدوانتیستها و … فعالیت می کنند. 

ماه گذشته مبارز قربانلی رئیس کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان در دیدار با نمایندگان بهائیت در باکو، از فراهم شدن توسعه فعالیت بهائی ها در این کشور خبر داده بود.

DAK21azer1 dak21azer2 dak21azer3 dak21azer4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا