آذربایجاناخبارترکیه

علی اف: سرمایه گذاری آذربایجان در ترکیه به 20 میلیارد دلار می رسد

رئیس جمهور آذربایجان طی سخنانی در بیست و سومین کنگره جهانی انرژی در استانبول از تامین زیرساخت های انرژی میان دو کشور خبر داده و از سرمایه گذاری 20 ملیارد دلاری کشورش در ترکیه خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج،الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشست سران کشورهای شرکت کننده در بیست و سومین کنگره جهانی انرژی در استانبول با تاکید بر آن که زیرساخت های تامین امنیت انرژی میان ترکیه و آذربایجان ساخته شده است، اظهار داشت: در راستای سود و بهره متقابل موفق به انجام این کار شده ایم و میزان سرمایه گذاری ما در ترکیه به 20 میلیارد دلار می رسد.

وی افزود: ترکیه از امتحانی دشوار چون کودتای نافرجام 15 ژوئیه گذشته و حول محور رئیس جمهور رجب طیب اردوغان، این کشور به اتحاد رسیده است.

علی اف در ادامه تصریح کرد: آذربایجان به داشتن روح همبستگی و اتحاد با مردم ترکیه افتخار می کند، زیرا ترکیه قهرمانی بزرگی را رقم زده و در مقابل کودتا ایستاده و امروز و فردای خود را ساخت.

او ضمن بیان این که آذربایجان برای انتقال گاز خود به بازار جهانی از طریق ترکیه، تحقق پروژه های بسیاری را با این کشور به عمل رسانده است، گفت: به واسطه انجام 4 پروژه زیرساخت در پروژه کریدور گاز جنوبی که از ارزش 45 میلیارد دلاری برخوردار است، گاز آذربایجان به بازارهای جهانی منتقل خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه بر اهمیت پروژه خط لوله انتقال گاز ترانس آناتولی (TANAP) به عنوان یکی از پروژه های زیر مجموعه این کریدور تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا