آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

محمدرضا عارف: اردوغان بداند شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشته توییتی در واکنش به سخنان اردوغان در مراسم رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، نوشت که اردوغان و دیگر حاکمان منطقه باید بدانند که تاریخ منطقه نشان می‌دهد، این شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایسنا، متن توییت های محمدرضا عارف به شرح زیر است:

تحولات مهم اخیر در قره‌باغ کوهستانی و منطقه پیرامون آن، نباید مورد غفلت راهبردی قرار گیرد. ایران با داشتن مرز طولانی با قفقاز جنوبی باید در تغییرهای ژئوپلیتیکی در حال شکل‌گیری در قفقاز جنوبی حضور فعال‌تر داشته و با ایجاد توازن در سیاست خارجی، منافع ایرانیان را تحقق بخشد.

‏در غیبت ایران، کشورهای دیگر منافع خود را در توافق‌نامه صلح میان آذربایجان و ارمنستان تحقق بخشیدند. کشورهایی که مرزی با قره‌باغ نداشته‌اند، به عنوان ناظر بر آتش‌بس ورود کرده‌اند. ایران باید در تامین ثبات و آرامش و نیز توسعه همه جانبه این منطقه نقشی فعال داشته باشد.

‏آقای اردوغان و دیگر حاکمان منطقه باید بدانند که تاریخ منطقه نشان می‌دهد، این شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد.

وزارت خارجه ایران باید اعتراض رسمی و کتبی خود را به دولت‌های باکو و آنکارا ابلاغ و خواستار توضیح و عذرخواهی رسمی ایشان شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا