آذربایجان

قدرت های بزرگ در مقابل چه چیزی از حکومت آذربایجان حمایت می کنند؟

مهمان علیف: «براساس اطلاعاتی که در اختیار دارم، تا به امروز مبالغ کلان پول از طرف حاکمیت آذربایجان به دولت روسیه پیشنهاد شده است»

حکومت های موجود در کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان برای حفظ حاکمیت خود همیشه تلاش می کنند حمایت قدرت ها و کشورهای بزرگ را جلب کنند. طبیعی است، حکومت هایی که پشتوانه ی مردمی ندارند، تداوم حاکمیت آن ها با حمایت قدرت های بین المللی امکان پذیر است. این قدرت ها نیز حمایت های خود را براساس منافع خود به این گونه کشورها ارزانی می دارند. پس حکومت آذربایجان برای جلب حمایت قدرت های بزرگ از چه اصول و امکاناتی سود می جویند؟

میهمان علیف مدیر خبرگزاری توران آذربایجان در پاسخ به این سوال فاکت خبر. کام می گوید، حکومت آذربایجان در روابط با اروپا، آمریکا، ترکیه و روسیه در وهله ی اول مسئله ی نفت را به میان می کشد و بهره برداری مشترک از منابع نفت و گاز و کشیده شدن کمربندی های انتقال نفت و گاز را مطرح می سازد. در عین حال، تجارت تسلیحات نظامی هم در این قضیه از مسائل اساسی می باشد.براساس اطلاعاتی که در دست دارم، تا به امروز مبالغ کلان پول از طرف حاکمیت آذربایجان به دولت روسیه پیشنهاد شده است. این پیشنهاد از طرف برخی مقامات رسمی روسیه پذیرفته شده است. اما تصمیم نهایی به عهده ی پوتین می باشد و پوتین هم هنوز در این خصوص تصمیمی اتخاذ نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا