آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

بیانیه طلاب و روحانیون استان اردبیل در محکومیت سختگیری های دولت آذربایجان برای عزاداران حسینی

طلاب و روحانیون استان اردبیل در واکنش به سخت گیری های دولت جمهوری آذربایجان برای عزاداران حسینی این کشور شیعه نشین، بیانیه ای صادر نمودند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پی سخت گیری های بی مورد دولت جمهوری آذربایجان برای شیعیان این کشور در برپایی مجالس عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گروهی از طلاب و روحانیون استان اردبیل در جهت محکومیت این اقدام حاکمیت، بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ) توبه 32)

طبق گزارش رسانه ها پلیس دولت آذربايجان در محرم امسال تجربه تلخ و ناشیانه رضا خانی در ايران را تكرار كرده و سخت گیری های خود به عزاداران حضرت اباعبدالله علیه السلام را افزايش داده است. اما تصمیم

گیرندگان و آمران به اين سخت گیری بايد توجه كنند:

1 . اين تجربه در طول تاريخ در مناطق مختلف عالم اسلام انجام گرفته و طبق آيه شريفه ذكر شده در آغاز، شكست خورده و اكنون نیز اين نور حسین علیه السلام است كه موجب اتحاد و انسجام مسلمین شده و عرض و آبرو و وطن آنان را در مقابل هجمه حیوان صفتانه امثال داعش حفظ كرده است و حتی خود شما در جنگ قره باغ ديديد كه اگر پیروزی حاصل شد نتیجه شعارهای يا حسین و شهادت طلبی برگرفته از عاشورای حسینی بود.

2 . هر حكومتی براي بقای خود بايد به ملت خود تكیه كند و اشتباه حاكمان شكست خورده اين است كه به جای اتکاء به مردم خود مطیع اوامر قدرت ها و حاكمان خارجی شده اند و می توانید با مطالعه علل شكست حكومت ها در جهان و به خصوص جهان اسلام به اين نتیجه دست يابید. ملت آذربايجان مسلمان و شیعه هستند و عشق به امام حسین علیه السلام با گوشت و پوست شیعه عجین است و ممكن است شیعه هر نابسامانی را بپذيرد ولی با امام حسین علیه السلام معامله نمی كند.

3 . به صالح خودتان است با مردم خود همراه شده و در اقامه عزای حسینی مشاركت كنید كه هم باعث تقويت دينداری مردم و ايجاد نیكی و خوبی در جامعه خودتان است و هم با تقويت روحیه شهادت طلبی در بین ملت خود مانع هر گونه تهديد خارجی می شود.

4 . به يقین بدانید تهديدی از جانب ملت های شیعه متوجه شما نیست تا به دامن غیر بیافتید. پس تا دير نشده است به سوی مردم خود بازگشته و به عقايد و باورها و ارزش های آنان بها دهید تا آنان نیز پشتیبان تان باشند.

5 . به مردم شیعه و بزرگوار آذربايجان اعلام می كنیم ملت های شیعه سراسر جهان در كنار شما هستند و همت تان را در برپايی عزای حسینی می ستايند و افتخار می كنند و يقین بدانید شما پیروز هستید.

6 . در نهایت اولین نشانه سوء استفاده از رفتار نادرست با عزاداران را در لندن دیدید که وابستگان به جریان تشیع انگلیسی با اشغال سفارت آذربایجان کلید تفرقه افکنی در بین ملت آذربایجان را زده و به آن ملت توهین کردند.

 

طلاب و روحانیون استان اردبیل

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا