آذربایجاناخبارایرانعمومی

نمایشگاه فرهنگی و هنری ایران در باکو گشایش یافت

 نمایشگاه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران شامگاه روز چهارشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در باکو گشایش یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سید عباس صالحی در مراسم گشایش این نمایشگاه که در چارچوب هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان برپا شده است ، گفت: هفته های فرهنگی میان کشور طبق معمول با هدف آشنایی هر چه بیشتر با یکدیگر برگزار می شود ولی هفته فرهنگی حاضر برای نشان دادند همدلی مردم دو کشور برگزار می شود .
وی افزود: مردم ایران و جمهوری آذربایجان در طول هز اران سال در شادی و غم ها با یکدیگر سهیم بودند و از دین ، مذهب ، تاریخ سنن و آداب مشترک برخوردار بوده و هستند .
ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم ، گفت : میان مسئولان دولت و مردم دو کشور رابطه برادرانه بسیار خوبی برقرار است و همکاری های فرهنگی در تعمیق این روابط نقش مهمی را ایفا می کند .
وی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان و نیز برپایی این نمایشگاه فرهنگی و هنری بسیار جالب را تحفه ای بزرگ به محافل فرهنگی و هنری برای آذربایجان عنوان کرد .
نمایشگاه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران که تا دهم تیرماه برپا خواهد بود ،آثار تجسمی مانند خوشنویسی ، تذهیب ، نقاشی خط ، نقاشی ، خط ثلث ، و نسخ ، آثار صنایع دستی حکاکی روی نقره ، قلمزنی ، نقاشی روی استخوان و منبت کاری ، عکس هایی از جاذبه های گردشگری و لباس های سنتی ایرانی به نمایش گذاشته شده است .

هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ششم تا دهم تیرماه جاری در دو شهر باکو و گنجه برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا