اخبارایرانترکیهعمومی

دعوت از ایران برای شرکت در نمایشگاه‌های کتاب و صنایع دستی ترکیه

رییس مؤسسه نمایشگاه RAM ترکیه از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برای شرکت در دو نمایشگاه‌ کتاب و صنایع دستی دعوت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رمزی چایر، رییس مؤسسه نمایشگاه RAM ترکیه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، با حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و پیرامون توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

رمزی چایر در سخنانی، ضمن دعوت از حضور رایزنی فرهنگی کشورمان در نمایشگاه کتاب ترکیه گفت: این نمایشگاه، ۲۸ مهر تا ۷ آبان در شهر وان ترکیه، برپا می‌شود.

رییس مؤسسه نمایشگاه RAM افزود: نمایشگاه هدایا و صنایع دستی آنکارا نیز، نوامبر ۲۰۱۷ برپا خواهد شد و آماده‌ایم تا با ارایه تسهیلاتی ویژه، شاهد حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد فرهنگی باشیم.

صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا در سخنانی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای حضور مؤثر در نمایشگاه‌های کتاب و صنایع دستی ترکیه، اعلام کرد.

وی با اذعان اینکه کتب مرجع و تازه‌های نشر به زبان ترکی استانبولی عرضه می‌شود، اظهار کرد: برای حضوری سازنده در این نمایشگاه از ظرفیت‌های استان‌های همجوار نهایت استفاده به عمل خواهد آمد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین، دعوت از جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه صنایع دستی آنکارا را گامی مهم در معرفی ظرفیت فرهنگی کشورمان معرفی کرد.

وی افزود:حضور هنرمندان به همراه آثار هنری زمینه معرفی بیشتر فرهنگ و هنر ایرانی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم برپایی این نمایشگاه بتواند زمینه لازم را برای توسعه روابط دو کشور فراهم سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا