اخبارارمنستان

ادامه اعتراضات مردم ارمنستان به طرح تغيير قانون اساسي

هزاران نفر در ارمنستان در اعتراض به طرح دولت این کشور مبنی بر تغییر قانون اساسی تظاهرات کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اوخو، بیش از سه هزار نفر از شهروندان ارمنستان روز سه شنبه در اعتراض به طرح دولت این کشور مبنی بر تغییر قانون اساسی در ایروان پایتخت تظاهرات کردند. دولت ارمنستان با ارائه طرحی قصد دارد تغییراتی در قانون اساسی این کشور ایجاد کند. در صورتی که این طرح تصویب و عملی شود «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور کنونی ارمنستان قادر خواهد بود برای مدت طولانی تری در این پست باقی بماند.
تظاهرات مخالفان در ایروان توسط «حرکت جدید مخالفان در ارمنستان» سازماندهی شده بود و مخالفان تظاهرات و راهپیمایی خود را از میدان «آزادی» شروع کردند و بعد از طی مسافتی به میدان «لیبرتی» رسیدند.
معترضان در ایروان با سردادن شعارها و حمل پلاکاردهایی کناره گیری سرژ سرکیسیان رئیس جمهور این کشور را از قدرت خواستار شدند.
تظاهرکنندگان ارمنستانی همچنین با حمل پرچم ملی این کشور، برگزاری انتخابات را برای انتخاب رئیس جمهور جدید و همچنین برگزاری انتخابات مجلس را خواستار شدند.
رهبر تظاهرکنندگان در ایروان گفت آنها تا زمان تحقق خواسته های شان به تظاهرات شان ادامه خواهند داد.
تظاهرات معترضان تغییر قانون اساسی ارمنستان در حالی برگزار شد که قرار است روز ششم دسامبر درباره طرح سرژ سرکیسیان رئیس جمهور این کشور مبنی بر تغییر قانون اساسی همه پرسی برگزار شود. در چارچوب طرح پیشنهادی سرژ سرکیسیان، قانون اساسی ارمنستان تغییر خواهد کرد به نحوی که در این کشور با نظام پارلمانی قدرت اجرایی اختیار نخست وزیر خواهد بود نه رئیس جمهور.
مخالفان در ارمنستان می گویند هدف از این تغییرات در قانون اساسی آن است که سرژ سرکیسیان بعد از سال دو هزار و هجده و بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری اش بتواند همچنان در راس قدرت باقی بماند. اما سرژ سرکیسیان می گوید قصدی برای ماندن در قدرت ارمنستان بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری اش ندارد.
«رافی هوان ناسیان» رهبر جناح مخالف ارمنستان در سخنرانی خود در میدان آزادی گفت دولت کنونی این کشور روزهای پایانی خود را سپری می کند.
در برخی مناطق ایروان پایتخت ارمنستان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس با هم درگیر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا