آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

بهانه تراشی های مسئولان جمهوری آذربایجان برای سکوت حاکمیت در مقابل کشتار مظلومان فلسطینی

رسانه ها و مقامات جمهوری آذربایجان که علی رغم کسب حمایت های معنوی کشورهای مسلمان در مساله قره باغ، همواره جهان اسلام را به سکوت در مناقشه قره باغ متهم می کردند، برای توجیه سکوت و حمایت ضمنی خود از رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان، استدلال های عجیبی را مطرح می کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «تورال عباسلی»، رییس حزب «آق» جمهوری آذربایجان در گفتگو با کانال «رئاکسیا تی وی» گفت: « قبل از جنگ دوم قره باغ، حدود 70 تا 80 درصد جامعه جمهوری آذربایجان، یعنی اکثریت غالب مردم موضع منفی درباره اسراییل داشتند. اما، بخاطر موضع اسراییل در جنگ دوم قره باغ، موضع جامعه در مورد اسراییل تا حد زیادی نرم شده است. حال آنکه اسراییل به نمازگزاران گاز اشک آور زده و با کفش به مسجد داخل شده اند و حمله می کنند و انسان ها را اذیت می کنند. وضعیت عجیبی ایجاد شده است. در قره باغ در کنار ما قرار دارند و ما تشکر می کنیم. اما، بخاطر سرکوب برادران دینی و مظلومان فلسطینی باید صدایمان در آید!»

این فعال حزبی جمهوری آذربایجان همچنین ادعای واهی حمایت ایران از ارمنستان و ارامنه جدایی طلب قره باغ را تکرار کرد و مدعی شد که دشمنی های سیاسیون جمهوری آذربایجان با ایران نیز بخاطر حمایت ایران از ارامنه در مساله قره باغ است و اگر ایران می خواهد دشمنی ها با این کشور در جمهوری آذربایجان پایان یابد، باید در مساله قره باغ بطور همه جانبه در کنار جمهوری آذربایجان باشد و این را آشکارا بیان کند!

در عین حال، کارشناسان مسائل جمهوری آذربایجان علت اصلی موج جدید تشدید ایران ستیزی در جمهوری آذربایجان را، افزایش نفوذ سرطانی رژیم صهیونیستی در ساختارهای حکومتی و سازمان های غیر دولتی و رسانه های جمهوری آذربایجان با سوء استفاده از به اصطلاح حمایت اسراییل از باکو در جنگ قره باغ عنوان می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا