آذربایجاناخبارعمومی

پاشازاده: می خواهند در روز عاشورا در جمهوری آذربایجان اغتشاش کنند

در چارچوب فضاسازی دولت جمهوری آذربایجان برای محدودسازی برگزاری آیین های ماه محرم در این کشور ، الله شکور پاشازاده ، رییس اداره مسلمانان قفقاز ، “عوامل خارجی ” را به طراحی اغتشاش در جمهوری آذربایجان در روزهای ماه محرم متهم کرد و گفت : « این روزها بخصوص می خواهند با استفاده از عاشورا و روزهای عزا ، اغتشاش کنند و میان ملت مان نفاق بیاندازند.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی” قفقاز اینفو” الله شکور پاشازاده ، رییس اداره مسلمانان قفقار با برگزاری نشستی درباره آغاز ماه محرم، درباره مراسم های این ماه فتوا صادر کرد.
الله شکور پاشازاده گفت : « در دوره شوروی نیز ( مراسم های) ماه محرم برگزار می شد. در آن زمان ، این ماه را مقدس می دانستند. در آن دوره ، ۱۷ مسجد وجود داشت و اکنون نیز دو هزار مسجد وجود دارد. امروز برادران سنی و شیعه در این مساجد برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند. یک بار به حاج سلمان ( معاون سنی مذهب اداره مسلمانان قفقاز ) به شوخی گفتم که شما می خواهید امام حسین را به ما ندهید، اما متعلق به شیعیان است. امام حسین هم متعلق به سنی ها و هم متعلق به شیعه هاست. او فرزند پیامبر است. ما نمی توانیم پیامبر را تقسیم کنیم. برخی افراد مایل به ایجاد تفرقه وجود داشتند که هدفشان خوبی کردن به دین نیست، بلکه از دین برای مقاسد خود استفاده می کنند. »
پاشازاده افزود : « این روزها بخصوص می خواهند با استفاده از عاشورا و روزهای عزا ، اغتشاش کنند و میان ملت مان نفاق بیاندازند. البته ، این ها اقدامات گروه هایی است که از خارج تامین مالی و هدایت می شوند. اما، ملت ما همیشه هشیار است و حقایق را بخوبی می داند. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا