آذربایجاناخبارعمومینارداران

برگزاری دادگاه ادامه رسیدگی به پرونده «نارداران ۳»

یکی از شهودی که از آنها علیه دستگیر شدگان در ارتباط با وقایع نارداران جمهوری آذربایجان شهادت کتبی اخذ شده است، در جلسه دادگاه گفت من که سواد خواندن و نوشتن ندارم، چگونه می توانم این شهادت را نوشته باشم؟
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در ادامه رسیدگی به «پرونده نارداران ۳» ( یکی از سه پرونده تشکیل شده در ارتباط با وقایع نوامبر و دسامبر ۲۰۱۵ در نارداران) به ریاست قاضی زینال آقایف، یکی از شهود این پرونده به نام بختیار آشوروف به سوالات قاضی پاسخ داد.
بختیار آشوروف در پاسخ به این سوال قاضی که چرا در جلسات قبلی دادگاه برغم ارسال دعوت نامه، حضور نیافته است، گفت :« به علت نداشتن پول کرایه ماشین نتوانستم به دادگاه بیایم. من برای خرید نان ، ۲۰ قپیک (پول خرد رایج در جمهوری آذربایجان) ندارم. کرایه ماشین را از کجا می آوردم؟ ملت از گرسنگی در حال مرگ است، شما هم از من علت نیامدن به دادگاه را می پرسید؟»
قاضی دادگاه نیز به شوخی به این «شاهد » گفت :« ناراحت نباش. ما پول می دهیم.»
بختیار آشوروف افزود : « من هیچ یک از متهمان را نمی شناسم و برای نخستین بار است که آنها را می بینم. »
قاضی دادگاه گفت :« تو در مرحله بازجویی ها، شهادت خودت را درباره آنها نوشته ای.»
بختیار آشوروف افزود : « هرکس مرا می شناسد ، می داند که من خواندن و نوشتن بلد نیستم. من چگونه می توانم این شهادت را نوشته باشم؟ اولین بار است که این افراد ( متهمان) را می بینم.»
در این هنگام، ذوالفقار میکائیل زاده ( روحانی لنکرانی دستگیر شده در ارتباط با وقایع نارداران) از قاضی دادگاه خواست به علت بی اعتبار بودن شهادت منتسب به بختیار آشوروف، متن شهادت وی از پرونده حذف شود. اما، قاضی دادگاه این درخواست را رد کرد.
بختیار آشوروف به هنگام خروج از سالن دادگاه ، از قاضی دادگاه خواست پول کرایه ماشین او را بدهد. اما، قاضی به او دستور داد از سالن دادگاه خارج شود. بختیار آشوروف نیز گفت شما همه تان همین طور هستید، حرف می زنید، اما عمل نمی کنید.
در «پرونده نارداران ۳» حاج المان آقایف و حاج ذوالفقار میکائیل زاده ، دو روحانی لنکرانی به همراه شمار دیگری از دستگیر شدگان در ارتباط با وقایع نارداران در حال محاکمه هستند.
نشست بعدی این دادگاه در روز ۲۸ ژوئیه برگزار خواهد شد.

منبع:پایگاه اینترنتی «راکورس تی وی»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا