آذربایجاناخبارعمومی

باکو و تل آویو، همکاری دیاسپورای یهودی و آذربایجانی را تقویت می کنند

­کمیته دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان خبر داد در دیدار سفیر رژیم صهیونیستی در باکو با رییس کمیته دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان بر توسعه همکاری های “سازمان های دیاسپورا”ی دو طرف تاکید شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان، در دیدار ” دان استاو “، سفیر اسراییل در باکو با ” رئوف مرادوف” ، رییس کمیته دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان ، درباره فعالیت دیاسپورای آذربایجانی در اسراییل و جامعه یهودیان در جمهوری آذربایجان و توسعه همکاری دیاسپورای دو ملت گفتگو شد.
دان استاو و رئوف مرادوف تاکید کردند دیدارهای رهبران جمهوری ‌آذربایجان و اسراییل به توسعه روابط دو طرف تحرک بخشیده است.
دو طرف بر توسعه هرچه بیشتر مناسبات در زمینه های فرهنگی و علمی و انسانی و دیاسپورا تاکید کردند. در این راستا بر نقش مهم سازمان های دیاسپورای جمهوری  آذربایجان در اسراییل و نیز جامعه یهودی در جمهوری آذربایجان تاکید شد.
سفیر اسراییل در باکو گفت : « ملت جمهوری آذربایجان متلی متساهل و صلح دوست است و یهودیان همواره در جمهوری آذربایجان در شرایط دوستانه زندگی کرده اند. جامعه یهودی در جمهوری آذربایجان از جوامع فعال است. »
در این گفتگو درباره استفاده جمهوری آذربایجان از تجارب دیاسپورای یهودی و تقویت همکاری سازمان های دیاسپورای یهودی و آذربایجانی در کشورهای مختلف و سایر مسایل مورد علاقه دو طرف تبادل نظر شد. در پایان، هدیه رییس کمیته دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان به دان استاو تقدیم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا