اخبارایرانعمومیگرجستان

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به وزیر امور خارجه گرجستان

دکتر سید جواد قوام شهیدی سفیر جدید کشورمان ، عصر پنجشنبه مورخ 12/12/1395 با میخائیل جانلیدزه وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به ایشان تقدیم کرد .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر سید جواد قوام شهیدی سفیر جدید کشورمان ، عصر پنجشنبه مورخ 12/12/1395 با میخائیل جانلیدزه وزیر امور خارجه گرجستان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به ایشان تقدیم کرد .

وزیر امورخارجه گرجستان ضمن خوشامدگویی و آرزوی موفقیت در ماموریت برای سفیر جدید کشورمان ، ابراز امیدواری نمود در طول ماموریت سفیر جدید روابط دوکشور در عرصه های مختلف بیش از بیش توسعه یابد .

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان ضمن اشاره به سابقه روابط دوستانه و با استفاده از قرابت های فرهنگی دو کشور، بر اهمیت ضرورت بهره گیری از فضای مناسب بین المللی پس از توافقات برجام  به منظور توسعه پایدار و همه جانبه روابط تاکید کرد.

 دوطرف به آخرین تحولات مربوط به مناسبات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی پرداخته و با تاکید بر ساماندهی برای خدمات جهانگردان ایرانی در گرجستان با استقبال از حضور پررنگ کارآفرینان و صاحبان سرمایه و فن آوری ایرانی در عرصه های اقتصادی آینده روابط را بسیار مطلوب توصیف نمودند ، همچنین مسائل مربوط به انرژی ، کریدور  ترانزیت  حمل و نقل شمال و جنوب بحث و تبادل نظر نمودند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا