آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

پیام تبریک الهام علی اف به مناسبت فرارسیدن عید نوروز

رئیس جمهور آذربایجان در پیامی نوروزی ضمن تبریک فرارسیدن این عید باستانی به مردم کشورش، از برنامه‌های خود درباره تحولات سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از دانشجو، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان روز شنبه فرا رسیدن ایام نوروز را به مردم این کشور تبریک گفت و از اجرای برنامه‌هایی در منطقه قره باغ خبر داد.

در بخشی از پیام الهام علی‌ اف آمده است: «عید نوروز را صمیمانه به شما تبریک می گویم و برایتان آرزوی سلامتی و شادکامی دارم. نوروز با داشتن ریشه‌های عمیق در سرزمین آذربایجان، جایگاه شایسته‌ ای در گنجینه ارزش‌های فرهنگی مردم ما دارد. این جشن که تجسم کامل دنیای درونی غنی و جهان بینی خوش بینانه اجداد ماست، در طول قرن‌ها به عمیق‌ترین لایه‌های وجودی ما نفوذ کرده، به شکل گیری خودآگاهی ملی کمک کرده و به حاملی تبدیل شده است.»

در بخش دیگر این پیام نوروزی آمده است: «در لحظات سرنوشت ساز تاریخ، ما ایمان خود را به آینده نیز به لطف نیروی معنوی عطا شده توسط جشنواره بهار حفظ کردیم. ما برای سنت‌های نوروزی ارزش قائل هستیم و آن‌ها را با همه تنوع شان حفظ می‌کنیم. این نشان دهنده احترام ما به میراث فرهنگی چند صد ساله خود است.»

علی‌اف در این پیام یاد و خاطره کشته شدگان در جریان نبرد با ارمنستان را گرامی و اظهار داشت: «برنامه‌های خود را برای بازگشت بزرگ به قره باغ با موفقیت اجرا خواهیم کرد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا