آذربایجاناخبارعمومی

رهبر حزب دموکرات جمهوری آذربایجان خواستار انحلال اداره مسلمانان قفقاز شد

سردار جلال اوغلو  با ادعای اینکه الله شکور همیشه به روسیه وابستگی داشته است خواستار انحلال «اداره مسلمانان قفقاز» شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «ینی مساوات» سردار جلال اوغلو با رد این احتمال که «روسیه در پشت سر حملات تبلیغاتی اخیر علیه الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز قرار دارد»، گفت : « الله شکور پاشازاده، همیشه وابسته به روسیه بوده است و در همین حال با شماری از سازمان های دولتی و رسمی نیز از نزدیک همکاری کرده است.»
رییس حزب دموکرات جمهوری آذربایجان گفت : « در زمان اعلام تشکیل «جمهوری تالش – مغان»، علی اکرام همت اف برای اعلام آن در لنکران مراسم برگزار کرده بود. برخی از دوستان تالشم مرا نیز به آنجا دعوت کرده بودند تا با استفاده از مناسبات شخصی ام، علی اکرام همت اف را از حرکت های تجزیه طلبانه منصرف کنم. وقتی به آن مراسم رفتم، دیدم الله شکور پاشازاده در سمت راست علی اکرام همت اف نشسته است. در همان لحظه مطمئن شدم که این مراسم تحت کنترل حاکمیت و سرویس های امنیتی قرار دارد و در حال مدیریت شدن است. الله شکور پاشازاده نیز در سخنرانی خود در این مراسم از علی اکرام همت اف تمجید کرد و درباره نقض شدن حقوق تالش ها در جمهوری آذربایجان سخن گفت و تاسیس «جمهوری تالش – مغان » را واقعه ای مثبت ارزیابی کرد. من در همان زمان به دوستان تالشم گفتم که وقتی می بینید «شیخ» ( الله شکور پاشازاده) در اینجا حضور دارد، روشن است که تاسیس «جمهوری تالش – مغان» بازی سازمان های ویژه امنیتی است. اگر چنین نبود، الله شکور پاشازاده در اینجا نبود. »
سردار جلال اوغلو افزود : « الله شکور پاشازاده بارها تاکید کرده است که به ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه وفادار است. حتی پوتین به او نشان دولتی اعطاء کرده است. همه می دانند که الله شکور پاشازاده مناسبات نزدیکی با روسیه دارد. اکنون چطور می شود که نیروهای روسیه گرا به او حمله کنند؟ مگر شیخ غربگراست که نیروهای روسیه گرا او را تحت فشار قرار دهند؟»
پیشتر، زرتشت علیزاده، کارشناس سیاسی گفته بود : « عوامل روسیه علیه الله شکور پاشازاده موضع گیری کرده اند. آنها می خواهند جمهوری آذربایجان را از داخل برهم بزنند و در زمینه های قومی درگیری ایجاد کنند. نیروهای خارجی قصد دارند با حمله به الله شکور پاشازاده، ثبات را در جمهوری آذربایجان برهم زنند. آنها با حمله به « شیخ » تلاش دارند تالش ها را علیه جمهوری آذربایجان بشورانند. زیرا، شیخ شخصی ملایم و آشتی دهنده است. »
زرتشت علیزاده، اخبار مربوط به فساد مالی الله شکور پاشازاده را نیز بهانه دانسته و گفته بود : « پاشازاده تا زمانی که مقام «شیخ الاسلام» ( ریاست اداره مسلمانان قفقاز) را در اختیار داشته باشد ، به دولت جمهوری آذربایجان وفادار است. اکنون کدام مقام دولتی را در این کشور می توان یافت که آلوده فساد مالی نشده باشد؟ اگر اکنون حمله به الله شکور پاشازاده آغاز شده است، این نشان می دهد که برخی نیروهای خارجی قصد دارند ثبات را در جمهوری آذربایجان بر هم بزنند.»
سردار جلال اوغلو نیز در این باره گفت : « من هم موافقم الله شکور پاشازاده می تواند «ضامن» ثبات در جمهوری آذربایجان تلقی شود. زیرا، او به قدری پول جمع کرده و تا آن حد روابطش را گسترده است که می تواند در کشور بی ثباتی ایجاد کند. از این نظر او می تواند «ضامن» ثبات در کشور تلقی شود. اما، چگونه می توان پذیرفت که روسیه او را تحت فشار قرار داده باشد؟ اداره مسلمانان قفقاز را روسیه تزاری ایجاد کرده است و این اداره امروز نیز ادامه حیات می دهد. این اداره باید منحل شود. «اداره مسلمانان قفقاز» چرا در باکو قرار دارد؟ مگر جمهوری آذربایجان در قفقاز قرار دارد؟ جمهوری آذربایجان در ماورای قفقاز قرار دارد. قفقاز متشکل از داغستان، چچن، استاوروپل و اینگوش است. «اداره مسلمانان قفقاز» در باکو چکار دارد؟ براساس قانون اساسی جمهوری آذربایجان، هیچ سازمان اجتماعی و سیاسی این کشور نمی تواند شهروندان خارجی را عضو خود کند. «اداره مسلمانان قفقاز» چگونه شهروندان روسیه در قفقاز را در صفوف خود جمع کرده است؟ این ، آشکارا برخلاف قانون اساسی جمهوری آذربایجان است. آیا در سال های اخیر دیده اید که الله شکور پاشازاده در تلویزیون و در مقابل ملت، درباره دین اسلام و قرآن سخنرانی کرده باشد؟ آیا او در مقام خادم دین (روحانی) درباره تبلیغ دین کاری کرده است؟ همین وضعیت، فعالیت الله شکور پاشازاده و سازمانی را که او ریاست می کند، به خوبی نشان می دهد. خیلی از سازمان های غیردولتی بخاطر پرداخت نکردن مالیات، تحت پیگرد قرار گرفته اند. آیا اداره مسلمانان قفقاز مالیات می دهد؟ حال آنکه این اداره صدها میلیون منات گردش مالی دارد. دادستانی باید فعالیت این اداره را بازرسی کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا