اردبیلویژه

خلاصه خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در مورخه 93/05/03

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اسرائیل را بخشی از استحکامات غرب در خاورمیانه جهت مهار اندیشه اسلامی و ممانعت از وحدت و انسجام عالم اسلام و تسلط بر انرژی منطقه دانست.

حضرت آیت‌الله عاملی با تشریح وضعیت بسیار اسفناک و فاجعه انسانی در غزه گفت: اسرائیل در این حملات بی‌هدف نیست و هدف اصلی، قطع نسل فلسطینی‌هاست و لذا ارتش اسرائیل دستور ویژه دارد که کشتار را روی کودکان فلسطینی به‌عنوان نقطه اصلی امتداد نسل فلسطینی‌ها متمرکز کند و در این جنگ نیز بیشترین تلفات از آن بچه‌هاست.
وی این جنایت را هولوکاست واقعی دانست که با چراغ سبز و حمایت ویژه آمریکا، اروپا، سران کشورهای عربی و سازمان ملل اتفاق می‌افتد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: علت عقب‌نشینی شارون از غزه این بود که بهانه دائمی برای حمله داشته باشد و به‌تدریج نسل فلسطینی‌ها را در غزه از بین ببرد.
وی افزود: درد اصلی عالم اسلام در این فاجعه، اسرائیل نیست بلکه درد اصلی، کشورهای اسلامی هستند که دو چهره متفاوت دارند و در چهره مخفی، اسرائیل را پشتیبانی می‌کنند.
ترکیه پیمان نظامی با اسرائیل دارد. آب اسرائیل را تأمین می‌کند و پایگاه اینجرلیک را در اختیار او قرار داده است. سوخت هواپیماها و تانک‌های اسرائیلی توسط جمهوری آذربایجان تأمین می‌شود که 40 درصد نیاز انرژی اسرائیل را تأمین می‌کند.
وی همچنین ادامه داد: اسرائیل اعلام کرده که در این حمله با مصر، اردن و عربستان هماهنگ شده است.
خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: کاروان کمک‌های انسان دوستانه ازجمله مساعدت‌های کشور ما در پشت معبر رفح جمع شده‌اند ولی دولت مصر می‌گوید: «عُودُوا مِن حَیثُ اَتَیتُم» یعنی از هر جا آمده‌اید به همان‌جا برگردید. دولت مصر بالصراحه می‌گوید باز کردن معبر و رفتن مساعدت‌ها به داخل فلسطین، به مصالح ایران است نه عرب‌ها.
وی افزود: در میان کشورهای اسلامی، فقط ایران شیعی است که به ملت سنی فلسطین کمک می‌کند و هیچ کشور سنی حاضر به کمک عملی به فلسطین نشده است. مساعدت 35 ساله ایران به ملت سنی فلسطین نشان می‌دهد ایران اسلامی هیچ‌وقت نیت تقابل با برادران اهل سنت نداشته و نخواهد داشت.
وی ادامه داد: ایران اسلامی در همراهی 35 ساله با فلسطین تاوان سنگینی پرداخت کرده و به تکلیف اسلامی و انسانی خود عمل کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه گفت: حمایت ایران از فلسطین، حمایت تاکتیکی نیست و از عمق اعتقاد است. مرحوم شهید مطهری می‌فرمود: «اگر امروز سیدالشهدا (ع) بود شعارش فلسطین بود.»
وی از رجزخوانی تصنّعی و عوام‌فریبی و قهرمان‌بازی درآوردن بعضی از کشورهای اسلامی به‌شدت انتقاد کرد.
وی با اشاره به مخالفت شدید داعش برای کمک به غزه و اعلام حرمت شرکت در راهپیمایی قدس اظهار داشت: این گروهک جنایتکار با این اقدام به‌طور کامل ثابت کرد که از اهل سنت نیست و ساخته دست استکبار و اسرائیل است.
وی همچنین اظهار داشت: حمله اسرائیل به غزه با این استدلال که آن‌ها از ما کشته‌اند یک معضل بسیار بزرگ و مفتضحانه حقوقی برای اسرائیل و سازمان ملل و دولت‌های حامی اسرائیل درست می‌کند چون نشان می‌دهد که هرگونه دفاع از حقوق اقدام قانونی است نه تروریستی.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین ضمن تشکر از اهالی به خاطر راهپیمایی عظیم روز قدس از آن‌ها خواست در نماز عید فطر، روز اعطای جایزه الهی با جدیت و اهتمام شرکت نمایند.
وی در ادامه با تشکر از درایت و قاطعیت هیأت مذاکره کننده هسته ای از پایداری آنها بر اصول و حفظ عزت و شأن ملت و نظام و انقلاب تشکر کرده و گفت: اقتصاد کشور ما با تحریم تنظیم شده و دشمن در ترکش خود تیری برای انداختن ندارد و برای آن¬ها کابوس بزرگی است که نظام ما با درایت تحریم را مدیریت کرده است. وی ادامه داد: در کشور ما قدمهای بزرگ اقتصادی برداشته شده و آینده خوبی برای اقتصاد کشور پیش بینی می شود.
وی افزود: در استان ما نیز قدمهای بزرگی برداشته شده و سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مسئولین استانی و اینجانب همه دست بدست هم داده ایم تا در اسراع وقت منطقه آزاد گردشگری سرعین و الحاق منطقه پارس آباد و اصلاندورز و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس تصویب شود. با تصویب این دو امر، تحول عظیم اقتصادی در استان محقق خواهد شد.
وی افزود: برای سایر شهرستانها نیز برنامه های مهم اقتصادی تدارک دیده شده که در فرصت های آتی آنها را ذکر خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا